איך לבחור מכשירי שמיעה המתאימים עבורכם

ניו סאונד מכשירי שמיעה

להדגמת המכשיר בבית שלך ללא התחייבות והצעת מחיר מלא פרטים ונחזור אליכם. או צורו איתנו קשר 0779978814

    עבור רבים, ההחלטה להתחיל להרכיב מכשירי שמיעה אינה מגיעה בקלות. אולם, גם לאחר שמחליטים לרכוש מכשירי שמיעה כדי ליהנות מהשיפור שהם מסוגלים לחולל בחיינו, בחירת מכשירי השמיעה אינה מידית, אלא מהווה תהליך במהלכו נלקחים בחשבון שיקולים שונים ומגוונים. אם אתם רק בתחילת הדרך, וזהו זוג מכשירי השמיעה הראשון שאתם רוכשים ואינכם יודעים מהיכן להתחיל, הגעתם למקום הנכון. בהמשך הסקירה הבאה תוכלו לקבל טיפים, מידע ותשובות באמצעותם תוכלו לוודא כי אתם בוחרים את מכשיר השמיעה המומלץ שמתאים לכם ולאורח חייכם:

    לפני שניגשים לבחור מכשיר שמיעה

    לפני הליך ההתאמה והרכישה של מכשירי שמיעה, חשוב להבין מהו מצב השמיעה שלכם ומה נדרש מכם כדי להפיק תועלת וליהנות מהיתרונות שמכשירי שמיעה יכולים להציע לכם, ולכן יש להתייחס לנקודות הבאות:

    • חשוב להבין את תוצאות בדיקת השמיעה שלכם – אילו תדרים אתם מתקשים לשמוע, מהו עומק ירידת השמיעה ואיזה סוג של ירידת שמיעה יש לכם.
    • בקשו מקלינאי התקשורת שיסביר לכם כיצד מכשירי שמיעה יכולים להועיל לכם ואילו תופעות או מצבים הם לא יוכלו לשפר; כיצד מתנהלים עם מכשירי שמיעה ביומיום (אופן הניקוי והתחזוקה שלהם, באילו מצבים יש למסור אותם לתיקון וכו')
    • תהליך ההתאמה של מכשירי השמיעה לא נגמר ברגע הרכישה – לעתים קרובות לקוחות חדשים נדרשים לבקר במכון השמיעה לאחר הרכישה לטובת פגישות מעקב במהלכן נבדק אופן ההסתגלות שלהם למכשירים החדשים, ואם נדרש, מבצעים שינויים והתאמות בהגדרות המכשירים כך שיתאימו לצרכיהם בדיוק.
    • תהליך ההתאמה של מכשירי שמיעה עלול להיות מבלבל ומרתיע בשל המגוון הגדול והשיקולים הרבים שיש להתחשב בהם, אך ניתן להסתכל על כך בתור יתרון – כיום זמינים פתרונות רבים מאוד לבעיות שמיעה מגוונות, כך שרוב הסיכויים שישנם מכשירי שמיעה שעונים על צרכיכם הייחודיים, ומסוגלים לשפר את איכות חייכם באופן ניכר.

    בירור הצרכים האישיים שלנו

    כדי שמכשירי השמיעה שאנו בוחרים יוכלו לסייע לנו באופן מיטבי, במהלך תהליך ההתאמה עלינו להתחשב במספר שיקולים, בהם:

    • המבנה האנטומי של האוזן: באמצעות בדיקת שמיעה וייעוץ של קלינאי תקשורת ניתן מהו מבנה האוזן שלנו (למשל, האם תעלת השמיעה שלכם צרה או רחבה) ולהעריך את חומרת ירידת השמיעה שלכם ובאילו תדרים היא באה לידי ביטוי באופן המשמעותי ביותר (לדוגמה – ירידת שמיעה בתדרים גבוהים משמעה קושי בשמיעת צלילים גבוהים). למבנה האוזן ולחומרת ירידת השמיעה השפעה ישירה על תצורת המכשיר שיכולה להתאים לכם – לשם דוגמה, מכשיר שמיעה המורכב מאחורי האוזן יכול להתאים לכל מבני האוזן וירידות השמיעה, אך מכשירי שמיעה המורכבים בתוך האוזן או בתוך תעלת השמיעה אינם מתאימים למי שיש לו ירידת שמיעה חמורה במיוחד או בעל תעלת שמיעה צרה.
    • פונקציות ייחודיות: כיום מכשירי שמיעה אינם מגברים זעירים בלבד, אלא דומים יותר באופיים לאוזניות חכמות. דגמים מתקדמים כוללים חיבור בלוטות' אלחוטי לטלפון הנייד לשם ניהול שיחות והזרמת שמע ישירות מן הטלפון הנייד, ביטול רעשים חכם, סנכרון בין שני מכשירי השמיעה, ביטול צלילי טנטון ועוד. חשבו אילו תכונות יכולות לעזור לכם ולהקל עליכם את חיי היומיום.
    • מראה חיצוני: עבור רבים אסתטיקה ונראות חיצונית מהווים שיקול חשוב, ואכן כיום מכשירי שמיעה זמינים במגוון רחב של צבעים, סגנונות, גדלים ותצורות. למשל, קיימים מכשירי שמיעה שיושבים בתוך תעלת האוזן כך שבאופן מעשי לא ניתן לראות אותם מבחוץ, כך שמי שמרכיב אותם זוכה לדיסקרטיות מלאה.
    • מוגבלות פיזית של המרכיב: אם אתם סובלים ממוגבלות פיזית או קושי מוטורי, קיימים מכשירי שמיעה שיכולים לענות על אתגרים אלו. למשל, מכשירים המורכבים מאחורי האוזן (BTE) הם המכשירים שהכי קל לתפעל משום שהם גדולים יחסית. אם אתם סובלים מדלקת פרקים או קושי מוטורי באצבעות, ניתן להניח כי מכשירי שמיעה מסוג זה יתאימו לכם יותר מאשר מכשירי שמיעה קטנים המורכבים בתוך האוזן עצמה, משום שקל יותר לנקות ולתחזק אותם (להחליף להם סוללות, למשל). מומלץ לעיין בקטלוג מכשירי שמיעה לבחור הדגם המתאים

    אורח חיים כשיקול לבחירת מכשירי שמיעה

    אורח החיים שלכם הוא גורם משמעותי בעת בחירת מכשיר שמיעה. כמובן שתרצו שמכשירי השמיעה שאתם רוכשים לא יעיקו עליכם בביצוע מטלות ובעבודה, וכן יתווכו צלילים מן הסביבה בצורה אמינה וקרובה כמה שיותר לטבעית.

    אורח חיים פעיל כולל:

    • נסיעות מרובות
    • שהיה ממושכת מחוץ לבית
    • השתתפות במפגשים ושיחות רבי משתתפים
    • יציאות למסעדות, הופעות חיות, הרצאות וכו'
    • נהיגה על בסיס יומי ברכב

    מכשירי שמיעה מסוימים מסוגלים להתחבר לטלפונים חכמים, וישנם מכשירים עמידים במים וכן כאלה המסוגלים לשפר הבנת דיבור באופן ניכר, כך שמי שנמצא באינטראקציה תכופה עם הסביבה יכול להפיק מהם תועלת רבה. מחירים מכשירי שמיעה כאלה הם הגבוהים ביותר

    אורח חיים נינוח

    מאופיין לרוב בפעילות ערה מחוץ לבית בסביבות שמיעה שאינן מאתגרות יתר על המידה. למשל:

    • פגישות, ארוחות משותפות עם חברים בקבוצות קטנות ובמקום שקט, ביקור בהיכלי תפילה כמו בית כנסת, כנסיה וכו' וקניות בקניון
    • פעילויות ספורטיביות שאינן מאומצות, כמו הליכה קלה בסביבת הבית, רכיבה על אופניים וכו'
    • נהיגה בסביבה עירונית
    • צפיה שאינה תכופה בטלוויזיה

    אנשים שמבלים את מרבית זמנם באזורים שאינם רועשים יתר על המידה או כוללים מספר מקורות שמע (דוברים, כריזה, רמקולים וכו') סביר כי אינם זקוקים למכשירי השמיעה המתקדמים ביותר, אולם יוכלו ליהנות מתכונות הקיימות במכשירי שמיעה ברמת ביניים כמו סינון רעשי רוח.

    אורח חיים שקט

    מי שמנהל אורח חיים שקט, שאינו כולל פעילות רבה מחוץ לבית, יוכל להפיק תועלת גם ממכשירי שמיעה ברמה בסיסית. אורח חיים כזה מאופיין ב:

    • מרבית הפעילות היומיומית קורית בבית / בסביבה שקטה אחרת
    • צפיה בטלוויזיה
    • ביקור חברים בבתיהם
    • ניהול שיחות של אחד-על-אחד

    לא משנה מהו סוג ירידת השמיעה שלכם – קלינאי התקשורת מסוגל לעזור לכם למצוא את דגם מכשירי השמיעה המתאים לכם ביותר מבחינת צרכים, העדפות ותקציב. מומלץ לוודא כי מכון השמיעה אליו אתם פונים מציע תקופת התנסות עם המכשירים. כך תוכלו לנסות אותם עבור עלות מזערית (ואף לעתים בחינם) ותוכלו לדעת האם מכשירי השמיעה שהותאמו לכם עונים על הצרכים שלכם. במידה ולא, קלינאי התקשורת יוכל למצוא עבורכם דגם אחר שיהווה התאמה טובה יותר.

     

    Rate this post