איך נראה המפגש הראשון עם קלינאי התקשורת ואבחון השמיעה לקראת התאמת מכשיר שמיעה חדש?

מכשירי שמיעה כיוון מהבית

הרעיון של שימוש במכשיר שמיעה בפעם הראשונה הוא דבר שלוקח זמן להתרגל אליו. יכול להיות ששמעתם עליו לראשונה מהרופא שלכם, שקראתם על תהליכי אובדן וירידות שמיעה באינטרנט או שדיברתם על כך עם חברים ומכרים.

יכול מאד להיות שעכשיו זה הזמן המתאים בעבורכם לעשות את הצעד, ליצור קשר איתנו ולקבוע את הפגישה הראשונה עם קלינאי התקשורת. מניסיון, אנו יודעים שמדובר בחסם פסיכולוגי גדול בעבור רבים, אך ברגע שעוברים אותו ומבינים אין כלל בושה בשימוש במכשיר שמיעה, מגלים במהרה איך ניתן להחזיר את איכות החיים לקדמותה וליהנות לחלוטין מסיטואציות חברתיות מבלי להרגיש שנותרתם בחוץ.

המומחים של אודיו סאונד ישמחו ללכת אתכם יד ביד וללוות אתכם בכל שלבי התהליך. 

 
אז מה יקרה בפעם הראשונה שנגיע לביקור אצלכם? הנה הסבר תמציתי אך מפורט על התהליך:

1.שיחת ההיכרות
מכשירי שמיעה למבוגרים

 

בשיחה הראשונה בינינו, על מנת שנוכל להציע לכם מכשיר מתאים מתוך קטלוג מכשירי השמיעה, נרצה לדעת כמובן מהן הסיבות שהביאו אתכם ליצור עמנו קשר. ננסה להבין מכם דרך שיחה ראשונית פשוטה כיצד באה לידי ביטוי ירידת השמיעה בחוויה שלכם וכיצד אתם מרגישים שהסביבה הקרובה שלכם חווה אותה.
בשלב הזה חשוב לנו מאד להבין לעומק כיצד נראים חיי היומיום שלכם ומהם למעשה הצרכים השמיעתיים שלכם וזהו בעצם השלב הראשון לסינון מכשירי השמיעה ובחירה בדגם הנכון בעבורכם.

ירידת השמיעה שלכם היא ייחודית ובעלת מאפיינים משלה שלעולם לא יהיו זהים לירידת שמיעה אצל אדם אחר וכך גם אתם ואורח החיים שלכם. אולי אתם אנשים שעובדים בעבודה שלוקחת אתכם למקומות רבים מדי יום ואתם מחליפים סיטואציות שמע רבות או שאולי אתם דווקא כאלה המבלים את רוב הזמן במקומות שקטים. מדובר בהבדלים מהותיים כמובן ובצרכים שמיעתיים עליהם יענו דגמים שונים של מכשירי שמיעה.

בהחלט ניתן ואפילו מומלץ להזמין למפגש אדם קרוב אליכם שייתן את הזווית שלו על אובדן השמיעה שלכם ויסייע בהשלמת התמונה במובן הזה. בכל מקרה, חשוב לטפל בירידות שמיעה באופן מיידי על מנת להימנע מאובדן שמיעה מוחלט. 

2.בדיקת השמיעה
השלב הבא הוא כמובן בדיקת השמיעה ואבחון שיאפיין את ירידת השמיעה שלכם. אנו נרצה לבדוק עד כמה אתם מסוגלים לשמוע צלילים וקולות של דיבור ועל מנת לעשות זאת נשמיע לכם את הצלילים בעוצמות משתנות על מנת לשרטט את טווח השמיעה שלכם. הבדיקה הזאת מאפשרת לקבל הבנה ברורה על מצב השמיעה בכל אוזן בנפרד והאם היא מצליחה לקלוט ולעבד כראוי צלילים שהם חיוניים מאד לשמיעה בחיי היומיום.

בדיקת השמיעה תיערך על ידי קלינאי תקשורת מוסמך בביתכם, באמצעות מכשיר האודיומטר המאושר לשימוש על ידי משרד הבריאות ובו משתמשים בכל מכוני השמיעה. המכשיר שיורכב על אוזניכם בוחן למעשה כל אוזן בנפרד על ידי השמעת צלילים בעוצמות משתנות ובתדרים שונים. כל מה שעליכם לעשות הוא לתת אינדיקציה לכך ששמעתם את הצליל על ידי הרמת יד או בכל דרך אחרת שנוחה לכם. לאחר הבדיקה נסביר לכם בדיוק את התוצאות שהתקבלו ואת המשמעות שלהן. הבדיקה קצרה ואינה כואבת או מעוררת חוסר נוחות כלל.

3.בדיקת דיבור
המבדק הזה הוא לא הכרחי תמיד. במידה ונרצה לערוך את המבדק הזה, נבקש מכם לחזור על מילים ומשפטים שיושמעו לכם באוזניות ככל שאתם מצליחים לשמוע אותם. במקרים מסוימים גם נבקש מכם לחזור על המשפטים והמילים באותה עוצמה בה שמעתם אותם. לקראת סוף המבדק המילים והמשפטים יהיו חלשים כך שלא תוכלו לשמוע אותם כלל.
גרף השמיעה

ירידת שמיעה טינטון
לאחר המבדקים השונים תוכלו לראות את גרף השמיעה המלא שלכם. מדובר במיפוי השלם של מאפייני השמיעה שלכם בכל אוזן בנפרד. הוא מכיל את הפרטים המלאים על ירידת השמיעה שלכם ומתאר את הדרך בה צלילים חלשים או בטווח תדרים מסוים אינם נשמעים באוזניכם. טווח שמיעה בין 0 ל-25 דציבלים נחשב תקין ונורמלי.
גרף השמיעה עוזר לנו להבין את חומרת ירידת או אובדן השמיעה שלכם. אנו נסביר לכם במדויק את הפרטים המלאים ותרגישו חופשי לשאול שאלות אם לא הבנתם את ההסברים עד הסוף. אנו מעוניינים להסביר לכם את המצב לאשורו כך שתבינו אותו לגמרי ואין שום בעיה לחזור על כל השאלות עד שתבינו.

התמונה המלאה
במקרים מסוימים יכול להיות שנרצה לערוך מבדקים נוספים שלא ציינו כאן, אך מדובר במקרים זניחים ובמידה ונגיע לגשר נחצה אותו ביחד ונסביר לכם בדיוק את הדברים לעומק.
כעת, כשכל הנתונים בידינו, נשקלל אותם יחד ונאפיין במדויק את ירידת השמיעה שלכם תוך שימת דגש על השמיעה הכללית שלכם ועל היכולת של כל אוזן בנפרד לשמוע ולעבד צלילים בטווחים גבוהים במיוחד ונמוכים במיוחד.
בהתאם למאפיינים הספציפיים שלכם, אורח החיים שאתם מנהלים וכמובן מגבלות התקציב שלכם, נשמח להציע לכם כעת את הפתרונות המתאימים ביותר בעבורכם.

לבחור על פי הצרכים שלכם

ככל שתיכנסו יותר לעומק העולם הזה, תגלו כי שוק מכשירי השמיעה הוא רחב ומגוון מאד. ישנם מכשירי שמיעה זעירים, מכשירי המורכבים כולם בתוך תעלת האוזן ומכשירים חיצוניים. בנוסף, מתוך הדגמים המומלצים, ישנם מכשירים עם מאפיינים מיוחדים כמו חיבור לבלוטוס' או מכשירי שמיעה נטענים. חשוב מאד לבחור מכשיר שקודם כל עונה על צרכי השמיעה הבסיסיים ולאחר מכן לבחור מכשיר בהתאם לתקציב ולשיקולים נוספים של נוחות ופיצ'רים מתקדמים. אנו באודיו סאונד כמובן נייעץ לכם ונעזור לכם לעשות את הבחירה הטובה ביותר בעבורכם בהתאם לצרכים ולמגבלות שלכם. 

איך ממשיכים?
ובכן, כעת לאחר שהצגנו בפניכם את המכשירים המתאימים שישרתו אתכם בצורה הטובה ביותר, תוכלו להתנסות בשימוש בהם בסביבתכם הביתית וכך לקבל מושג איך יראו החיים שלכם איתם. לאחר שבחרתם את המכשיר שכמובן גם נמצא בטווח של מחירי מכשירי השמיעה המתאים לכם, נערוך מדידות למבנה האוזן שלכם לעיצוב מותאם אישית של צורת המכשיר.

בתוך זמן קצר נגיע אליכם שוב עם המכשיר החדש ונערוך בו התאמות ושינו בהגדרות כך שהוא יתאים לכם, כמובן תוך שאנו בודקים איך אתם שומעים לאחר כל שינוי שנעשה. ניתן לכם הסבר ראשוני ומפורט על הטיפול ובשלב הזה אתם למעשה יוצאים לדרך חדשה.

בשבועות הקרובים נהיה אתכם בקשר צמוד ונבדוק שאתם מסתגלים לשימוש במכשיר. זכרו כי תהליך ההסתגלות למכשיר חדש עשוי לקחת כמה חודשים ורוב המשתמשים מתרגלים ונהנים מאד מאיכות החיים המשתפרת פלאים לאחר שהם מתרגלים למכשיר. חשוב לנו להזכיר שאנו אתכם לאורך כל הדרך.

נשמח לסייע מרחוק בכל שלב ובמידה ותצטרכו סיוע קרוב יותר, נשמח גם להגיע שוב אליכם, להסביר ולחדד את אופן השימוש, למטב את הגדרות המכשירים או לסייע בתיקון או החלפת חלקים במידת הצורך.

אם אתם מרגישים שהשמיעה שלכם מתחילה להידרדר, אל תהססו ופנו אלינו בהקדם. ככל שאובדן שמיעה נותר ללא טיפול הוא מתקבע ויהיה קשה יותר ללמד את המוח לשמוע מחדש. אנו זמינים לכל שאלה ואתם מוזמנים גם להתייעץ איתנו טלפונית ללא התחייבות ואפילו מבלי להזדהות אם תעדיפו.

5/5 - (1 vote)