אף פעם לא היה לי מכשיר שמיעה. איך מרגישים עם מכשירי שמיעה? למה לצפות?

להדגמת המכשיר בבית שלך ללא התחייבות והצעת מחיר מלא פרטים ונחזור אליכם. או צורו איתנו קשר 0779978814

    הרכבת מכשירי שמיעה זה תהליך המצריך הסתגלות והרבה סבלנות. לאחרי שאתם מרכיבים מכשיר שמיעה כל צלילי הסביבה עוברים דרך המכשירים, ואז מועברים לאוזן. עכשיו הכול נשמע שונה. זה דומה למצב שהייתם בחדר חשוך למשך הרבה שנים, והוציאו אתכם לאור השמש בחוץ. בתחילה הכול נראה מוזר ומציק, ואפילו תעדיפו לחזור לחדר החשוך.

    מי שהחליט לחזור לחדר החשוך ישר בלי לנסות להסתגל לאור החדש הפסיד, וימשיך להיות בחושך שוב, ומי שהחזיק מעמד והחליט להסתגל זכה באור החדש.

    תהליך ההסתגלות אינו קל בחודש הראשון בכלל, ובאופן ספציפי בשבוע הראשון.

    החדשות הטובות מכל זה הן שאחרי חודש הכול נשמע טוב בחזרה ואתם מתחילים לשמוע טוב יותר. לא תזדקקו לשאול "מה" אחרי כל משפט שאתם שומעים, תתחילו לשמוע גם בקבוצה של אנשים, בהופעות או בפגישות. צריך לשרוד את החודש הראשון, ואז התמונה נראית אחרת.

    אז איך תרגישו בהתחלה? מה הן התלונות העיקריות של רוב האנשים שמרכיבים מכשיר שמיעה? חשוב לציין שהעוצמה של האפקטים משתנה מבן אדם לבן אדם בתלות לחומרת ירידת השמיעה

    1. בהתחלה תרגישו תחושה כמו "שאתם שומעים בתוך רמקול"

    2. התחושה הכי מציקה שמצריכה הסתגלות: תשמעו את הקול שלכם מוזר, באופן מוגבר, כמו שאתם מדברים בתוך רמקול עם הד, לא כל כך טבעי.

    * חשוב לציין שאתם אמורים לשמוע את הקולות של האחרים טוב, ובאופן דומה מאוד לטבעי, ולא מעוות, אבל רק תחושה של הקול שלכם תהיה לא נעימה

    3. תתחילו לשמוע רעשי רקע שלא שמעתם קודם לכן כמו רעש המזגן או של המקרר

    * הרעשים לא אמורים להיות מוגברים באופן מוגזם שכל כך מפריע אבל מושמעים "טיפה יותר מטבעי" וזה בסדר גמור בתחילה. אחרי תקופת ההסתגלות רעשי הרקע חוזרים לרקע שוב ומפסיקים להציק לכם.

    4. הקולות של הסביבה ושל האנשים נשמעים "חזק יותר" מהטבעי

    5. מכשיר השמיעה יכול להציק קצת בזמן ההרכבה וליצור תחושה של קצת אי-ניחות או גירוי

    משתנה נוסף המשפיע על קצב ואיכות ההסתגלות למכשירי השמיעה הוא ה״גיל״ או המשך של הליקוי בשמיעה: ככל שחלף זמן רב יותר מאז החלה הירידה בשמיעה ועד הזמן שבו מתחיל השיקום, ההסתגלות והלמידה השמיעתית יהיו איטיים יותר ואיכותיים פחות. ניתן לעין במחיר מכשיר שמיעה

    לכן, חשוב מאוד לא לדחות את תחילתו של תהליך השיקום: אם אתם חשים שיש איזו בעיה עם שמיעתכם, או שאחרים בסביבתכם העירו לכם על כך, צרו קשר עם מכון השמיעה ללא דיחוי. כאמור, ככל שתקדימו להתחיל להרכיב מכשירי שמיעה, התועלת מהרכבתם תהיה רבה ואיכותית יותר.

    שוב מדגישים את החדשות הטובות: שכל זה אמור להיעלם אחרי חודש הרכבה (אם לא צריכים לחזור למכון השמיעה שוב להתאים לכם משהו אחר). אתם אמורים להשיג שמיעה הרבה יותר טובה, והבנת דיבור משופרת באופן משמעותי. מרבית האנשים שוכחים בכלל שהם מרכיבים מכשיר שמיעה מרגע שהתרגלו אליו.

    למכשירי שמיעה מומלצים לחצו כאן

    5/5 - (3 votes)