האם להסתפק במכשיר שמיעה יחיד לאוזן או להרכיב זוג מכשירי שמיעה בשתי האוזניים ?

להדגמת המכשיר בבית שלך ללא התחייבות והצעת מחיר מלא פרטים ונחזור אליכם. או צורו איתנו קשר 0779978814

    מכשירי שמיעה נרכשים באופן בסיסי ביחידות ולא בזוגות. בהחלט מומלץ להרכיב זוג מכשירי שמיעה כשקיימת ירידת שמיעה בשתי האוזניים (גם אם הירידה היא לא סימטרית וזהה בשתי האוזניים). הגוף שלנו הוא סימטרי, והסימטריה הזו צריכה להישמר גם בשמיעה שלנו. מכשירי שמיעה מומלצים הם זוג מכשירי שמיעה ולא מכשיר יחיד

    היתרונות בהרכבת זוג מכשירי שמיעה לעומת מכשיר שמיעה יחיד

    1. הגבהרה טובה יותר: הרכבה של זוג מכשירי שמיעה מגבירה את השמע, ולכן הקול הנשמע בו מובן וברור יותר.
    2. איתור מקור הקול: שני מכשירי שמיעה מכילים פי 2 מיקרופונים מאשר במכשיר יחיד, ולכן מנגנוני איתור מקור השמע יפעלו בצורה מדויקת יותר בעת הרכבה של שני מכשירים. איתור מקור השמע משמעותי עבור חוויית שמיעה טובה, משום שמכשירי שמיעה מתקדמים מסוגלים לכוון את עוצמת השמע בהתאם אליו.
    3. חוויית שמיעה טובה יותר בנוכחות רעש: יתרון משמעותי להרכבה של שני מכשירי שמיעה הוא הבנה טובה יותר של דיבור בנוכחות רעשי רקע. גם אם אוזן אחת שומעת כהלכה והאוזן השנייה סובלת מירידת שמיעה, המרכיב עדיין עלול לחוות קשיים בהבנת דיבור בנוכחות רעש. הרכבת מכשירי השמיעה משמעה כוח עיבוד כפול של צלילי ורעשי הסביבה, מה שמשפר את ההפרדה בין צלילי דיבור לרעשים, וכך הבנת דיבור הופכת טובה יותר. חושב מאוד לעבור בדיקת שמיעה לפני התאמת מכשירי שמיעה, בחירת מכשירי שמיעה מתאימים מתבצעת על ידי המלצה מקלינאי תקשורת.
    4. מצבים בהם מספר אנשים מדברים בו זמנית: במצבים כאלה צלילי הדיבור של הדוברים השונים מתערבבים כך שנשמע בליל לא ברור של קולות. שני מכשירי שמיעה מסוגלים לעבוד יחדיו ולאפשר הפרדה טובה בין קולות הדוברים השונים באופן שיאפשר למרכיב להבחין בין הדוברים השונים.
    5. בהירות דיבור טובה יותר: בעזרת שני מכשירי שמיעה דיבור הופך ברור יותר וקל יותר לשמוע אותו ולהבינו.
    6. מאמץ שמיעתי מופחת: הרכבה של מכשיר יחיד עלולה לגרום למאמץ באוזן השנייה בניסיון לשמוע היטב ובצורה מאוזנת בשתי האוזניים. כשמרכיבים שני מכשירי שמיעה נהנים מאיזון בשמיעה בשתי האוזניים, וחוויית השמיעה הופכת לקלה, נוחה ונעימה יותר.
    7. סימטריה: שמיעה במכשיר שמיעה אינה דומה לשמיעה רגילה באוזן, כך שהרכבה של מכשיר יחיד עלולה לגרום לתחושה של חוסר איזון ובלבול. הרכבה של שני מכשירי שמיעה פותרת בעיה זו. אי סימטריה לפעמיים גורמת לטנטון, זוג מכשירי שמיעה עוזרים בטנטון.

    מתי כן ניתן להרכיב מכשיר שמיעה באוזן אחת?

    1. שיש אוזן שהיא תקינה או בעלת ירידת שמיעה קלה מאוד שלא מצריכה מכשיר שמיעה (בהתאם לבדיקת שמיעה וקביעה של מומחה).
    2. אוזן שאינה שומעת כלל – אוזן שלא שומעת כלל לא תפיק תועלת מהרכבת מכשיר שמיעה.

    איך הולך מבחינת מחיר ?
    מכשירי שמיעה מתומחרים פיר יחידה ולא זוג. שאתם קונים שני מכשירי שמיעה אתם משלמים על שני מוצרים בעצם. מחיר מכשירי שמיעה תלוי בסוגים מכשירי שמיעה. מכשירי שמיעה מתקדמים הם יקרים יותר. גם הנחות מכשירי שמיעה כללית   ו- מכשירי שמיעה מכבי 
    לסיכום, שמירה על סימטריה בשמיעה היא קריטית עבור חוויית שמיעה נוחה ואיכותית, ולכן יש להעדיף הרכבה של שני מכשירי שמיעה במידת הצורך. היתרונות הטמונים בהרכבה של זוג מכשירי שמיעה באים לידי ביטוי בבהירות דיבור טובה יותר, התמצאות טובה יותר במרחב ושמיעה צלולה בנוכחות רעשי רקע.

    5/5 - (2 votes)