סוגי מכשירי שמיעה למבוגרים, מחירים, וסבסוד של קופות החולים

ירידת שמיעה מתחילה לרוב לאחר גיל 60 והיא איטית, הדרגתית ומחמירה עם הזמן. לכן, חשוב מאוד להרכיב מכשיר שמיעה לפי הצורך, בהקדם ולהימנע מדחייה – ככל שדוחים את הרכבת מכשיר השמיעה, כך השיקום שלאחר מכן הופך קשה יותר.

מכשירים פנימיים זעירים (CIC) – המכשירים הקומפקטיים והנסתרים ביותר מן העין. גוף המכשיר נמצא כולו בתעלת האוזן וכמעט ולא שלא ניתן להבחנה. מתאים במיוחד למי שמעוניין להצניע את לקות השמיעה. בגלל גודלו ההתעסקות וההפעלה עשויים להיות לא נוחים וסוג זה פחות מתאים למי שלא מסתדר עם תפעול כפתורים קטנים.

Anabolic steroids stanol 10 mg, anabolic testosterone bodybuilding – life decor 213 buy turanabol 20 in uk proform vr 980 ekg (no pfex34310) home gym manuals, user guides and other documents.

מכשיר שמיעה זעיר פנימי

Micro CIC

החל מ-5,500 ₪

שנת השקה: 2020

  • מכשיר זעיר וסמוי
  • מנגנונים להבנת הדיבור וסינון רעשים
  • שמיעה מרחבית ב-360 מעלות
  • תוצרת גרמניה


ירידת שמיעה
בינונית עד חמורה


אורח חיים
פעיל


רמת המכשיר
עילית


מספר ערוצים
18

החל מ-5,500 ₪

Micro CIC

שנת השקה: 2020

  • מכשיר זעיר וסמוי
  • מנגנונים להבנת הדיבור וסינון רעשים
  • שמיעה מרחבית ב-360 מעלות
  • תוצרת גרמניה


ירידת שמיעה
בינונית עד חמורה


אורח חיים
פעיל


רמת המכשיר
עילית


מספר ערוצים
18
מכשיר שמיעה זעיר פנימי

מכשירים המורכבים מאחורי האוזן (RIC) – סוג המכשירים הנפוץ ביותר בו הרמקול נמצא בתוך תעלת האוזן, אליה מחוברת בצינור קטן יחידת ההגברה שנמצאת מאחורי אפרכסת האוזן. סוגי המכשירים האלה נותנים מענה לרוב דרגות ירידות השמיעה ומתאימים למי שמחפש את השילוב המדויק בין נוחות, מראה ופונקציונאליות

מכשירי שמיעה סוניק

Sonic Enchant

החל מ-5,500 ₪

שנת השקה: 2019

  • המכשיר מתחבר דרך הבלוטוס לטלפון וטלוויזיה
  • המכשיר בא בשתי צורות שונות: חיצוני ופנימי
  • מתאים לגוון ירידות השמיעה


ירידת שמיעה
בינונית עד חמורה


אורח חיים
פעיל


רמת המכשיר
עילית


מספר ערוצים
18

החל מ-5,500 ₪

Sonic Enchant

שנת השקה: 2019

  • המכשיר מתחבר דרך הבלוטוס לטלפון וטלוויזיה
  • המכשיר בא בשתי צורות שונות: חיצוני ופנימי
  • מתאים לגוון ירידות השמיעה


ירידת שמיעה
בינונית עד חמורה


אורח חיים
פעיל


רמת המכשיר
עילית


מספר ערוצים
18
מכשירי שמיעה סוניק

מכשירי שמיעה גדולים (BTE) – למעשה הסוג הקלאסי של מכשירי השמיעה המגיעים בתצורה גדולה יחסית. למי שלא מפריע לו ההיבט האסתטי מחד ומאידך מתקשה בתפעול מכשירים וכפתורים קטנים, סוג המכשירים האלה הוא בהחלט אידיאלי ולא בכדי מדובר בסוג בו משתמשת לרוב האוכלוסיה המבוגרת

מכשיר שמעיה עוצמתי לירידות שמיעה חזקות

BTE

החל מ-5,500 ₪

שנת השקה: 2020

  • מתאים לירידות שמיעה חזקות
  • מתאים לשימוש לאנשים מבוגרים
  • שמיעה מרחבית ב-360 מעלות
  • תוצרת גרמניה


ירידת שמיעה
בינונית עד חמורה


אורח חיים
פעיל


רמת המכשיר
עילית


מספר ערוצים
18

החל מ-5,500 ₪

BTE

שנת השקה: 2020

  • מתאים לירידות שמיעה חזקות
  • מתאים לשימוש לאנשים מבוגרים
  • שמיעה מרחבית ב-360 מעלות
  • תוצרת גרמניה


ירידת שמיעה
בינונית עד חמורה


אורח חיים
פעיל


רמת המכשיר
עילית


מספר ערוצים
18
מכשיר שמעיה עוצמתי לירידות שמיעה חזקות

מחירים וסבסוד קופות החולים בתשלום על מכשירי השמיעה למבוגרים

סבסוד מכשירי שמיעה קופות חולים

מבחינת טווחי מחירים, ניתן לחלק את סוגי המכשירים למכשירים בסיסיים, מכשירי פרימיום מתקדמים וחכמים ומכשירי ביניים.

קופות החולים ( כללית, מכבי,  לאומית, מאוחדת) משתתפות בסבסוד עזרי שמע למי שעבר את גיל 65 בסכום של 3,704 ש"ח בשנה לכל אוזן. הסבסוד הזה כמובן מתקזז עם עלות המכשיר. המכשירים הבסיסיים מגיעים למחיר של עד 2000 ש"ח, מכשירי הביניים בטווח של 2000-5000 ש"ח ומכשירי הפרימיום לעד 10,000 שקלים לצמד מכשירים.

השתתפות של קופת חולים
גיל
3,704 שקלים 18 ל-50
1,086 שקלים 50 ל-64
3,704 שקלים 65 והלאה

לעוד מידע לסבסוד מכשירי שמיעה לחברי קופת חולים כללית
לעוד מידע לסבסוד מכשירי שמיעה לחברי קופת חולים מכבי

אז איך זה עובד באודיו סאונד?

בדיקה ואבחון שמיעה – קלינאי התקשורת יגיע עד לביתכם, שם הוא יבדוק אתכם באמצעות מכשיר האודיומטר המוכר והמאושר לשימוש על ידי משרד הבריאות. דרך הבדיקה הזאת יוכל הקלינאי לאפיין את ירידת הליקוי או השמיעה שלכם ולהתאים לכם מכשיר שמיעה.

היתרון הגדול בבדיקה הביתית הוא האפשרות לבחון את השמיעה שלכם בסיטואציות האמיתיות של חייכם, כמו למשל בעת האזנה לטלוויזיה או שיחה בטלפון.

התנסות והדגמה – כעת יציע לכם הקלינאי מספר מכשירים וייתן לכם להתנסות בשימוש בהם. כעת תוכלו להבין כיצד אתם שומעים עם המכשיר והאם התפעול שלו נוח עבורכם. גם כאן ישנו יתרון משמעותי בהתנסות שמתרחשת בסביבה הטבעית שלכם.

הזמנה והתחלת שימוש – מצאתם את המכשיר המתאים לכם? מצוין. קלינאי התקשורת יערוך כעת סדרת מדידות על מנת להתאים את המכשיר החדש באופן אישי למבנה האוזן שלכם.

כעבור מספר ימים, הוא יגיע בעצמו עם המכשיר החדש ויתפעל אותו יחד אתכם לראשונה. הוא יבחן את השמיעה שלכם עם המכשיר בסיטואציות השונות ובמידת הצורך יערוך את ההתאמות הנדרשות על מנת שתוכלו לצאת לדרך. בהמשך נשמח לספק לכם תמיכה בשימוש כולל ביקורים נוספים אצלכם במידת הנדרש.

ובשורה התחתונה – השירות עד הבית שאנו מציעים הוא הפתרון האידיאלי, הנוח וגם המקצועי ביותר בעבור האוכלוסייה המבוגרת. 

 כיום, ישנם פתרונות טכנולוגיים מתקדמים שמציעות חברות מנוסות ביותר של מכשירי שמיעה ברחבי העולם, המאפשרות לשמור על שמיעה תקינה וטבעית גם בגילאים מבוגרים.

יתרה מכך, מספר חברות אף התמחו בנושא של מכשירי שמיעה למבוגרים והן מציעות מכשירים מותאמים לאוכלוסייה זאת, הן מבחינת איכות שמע והן מבחינת קלות תפעול המכשירים, כך שבעבור מי שסובל מירידת שמיעה, אין מדובר כלל בגזירה משמיים.

 נציג את השירות הכולל שאנו מציעים, החל משלב הבדיקה והאבחון ועד לרכישה והדרכה על המכשיר, נסקור את סוגי מכשירי השמיעה המובילים למבוגרים הקיימים כיום בשוק, נגע בפרמטרים שיש לקחת בחשבון לקראת הרכישה ונדבר על טווח המחירים ואפשרויות הרכישה בדגש על הסבסוד שניתן לקבל מקופות החולים.  

בדיקת שמיעה, אבחון מקיף והתאמת מכשיר שמיעה עד הבית – הפתרון האידיאלי לאוכלוסיית גיל הזהב

הדרך המוכרת להתאמת מכשירי שמיעה מתחילה בקביעת תור למכוני השמיעה דרך קופות החולים, תהליך מתיש לעיתים רבות, המחייב להגיע לתור בזמן שנקבע, במרבית המקרים לזמן רחוק. מדובר בהחלט בדרך לא אידיאלית ובמיוחד לאנשים מבוגרים שחלקם מתקשים לצאת מהבית.

אנו מציעים לכם לעבור את כל התהליך בביתכם עם קלינאי התקשורת המקצועיים שלנו, שילוו אתכם החל משלב הבדיקה, דרך התאמה והדרכה על שימוש במכשיר וכלה בתמיכה לאחר הרכישה.

אז מה חשוב לדעת לפני שבוחרים מכשיר שמיעה עבור האוכלוסייה הבוגרת?

1. הסוג והרמה של המכשיר
שוק מכשירי שמיעה "מוצף" וכולל מגוון רחב של יצרנים והיצע רחב של דגמים.

מכשירי שמיעה מסווגים לפי רמת הביצועים והטכנולוגיה שלהם: החל במכשירים בסיסיים ועד מכשירי שמיעה איכותיים – ככל שהמכשיר מתקדם יותר כך איכות השמע ומנגנוני נטרול הרעש שלו טובים יותר.

2. תצורת המכשיר
מכשירי שמיעה זמינים במגוון תצורות – מכשירים המורכבים מאחורי האוזן, מכשירים המורכבים בתוך תעלת השמיעה, ועוד. תצורת המכשיר אינה קשורה לרמה ולאיכות של מכשיר השמיעה, אלא קובעת את צורתו החיצונית. לכן, חשוב לבחור את התצורה המתאימה למרכיב, בהתאם לצרכיו – למשל, משתמש בעל קושי מוטורי הבא לידי ביטוי ברעידות בידיים, יעדיף לבחור מכשיר קל לתפעול ולהרכבה, או מכשיר גדול יחסית וקל לאחיזה.
3. מחיר
טווח המחירים של מכשירי שמיעה הוא רחב, וככל שהמכשיר מתקדם יותר כך המחיר שלו גבוה יותר. משתמשים בעלי אורח חיים פעיל המבלים שעות רבות מחוץ לבית, יוצאים לפגישות או צורכים תרבות יעדיפו מכשיר שמיעה מתקדם, בעוד שמשתמשים שמבלים את מרבית זמנם בסביבות שקטות כמו הבית יוכלו להסתפק במכשיר בינוני או בסיסי.
4. שירות
סל השירותים המוצעים על ידי מכון השמיעה הוא שיקול משמעותי עבור לקוחות הנמנים על האוכלוסייה הבוגרת. מכשירי שמיעה מצריכים כיול וכיוונון מחדש לעתים תכופות, בפרט בחודש הראשון להרכבה. על מנת שהמרכיב יפיק את התועלת המרבית ממכשיר השמיעה שלו, הוא חייב לפקוד את מכון השמיעה מספר פעמים על מנת שיכווננו לו את המכשיר, לשביעות רצונו. על כן חשוב לוודא כי מכון השמיעה מציע סל שירותים המבטיח התאמה אופטימלית של מכשיר השמיעה למשתמש גם לאחר ביצוע הרכישה.

5. לא לתת לניסיון לא מוצלח מן העבר למנוע מכם להרכיב מכשיר שמיעה
אם הרכבתם בעבר מכשיר שמיעה וחוויית השימוש בו לא הייתה טובה, או ששמעתם מאדם שהרכיב מכשיר שמיעה שלא היה מרוצה, אין הדבר אומר כי עליכם להתפשר על השמיעה שלכם: מכשירי שמיעה נבדלים בתצורתם ובתכונות הקיימות בהם, וכך הנוחות וההתאמה של מכשיר אחד יכולה להיות שונה מאוד מאלו שבמכשיר אחר. המגוון הקיים בשוק והטכנולוגיות הזמינות מאפשרות התאמה אינדיבידואלית של מכשירי השמיעה למשתמש, כך שכל אחד יכול למצוא מכשיר העונה על צרכיו, וכן נעים ונוח להרכבה.

6. מכשירי שמיעה מצריכים תקופת הסתגלות
כמו דברים רבים בחיינו, מכשירי שמיעה מצריכים הסתגלות וזמן להתרגל לנוכחותם. בדרך כלל, תקופת ההסתגלות למכשיר שמיעה חדש נמשכת כחודש ימים, במהלכה גופנו מתרגל לגוף הזר ולחוויית השמיעה החדשה. בהתחלה, שמיעה באמצעות מכשיר שמיעה עלולה להרגיש "מוזרה" – רעשים שהתרגלנו לא לשמוע מובלטים והקול שלנו כשאנו מדברים עלול להישמע חזק יתר על המידה. לאחר תקופת ההסתגלות הכוללת התאמות וכיוונון של מכשיר השמיעה, חוויית השמיעה מרגישה טבעית ורגילה.

7. מכשיר שמיעה יחיד או זוג מכשירים
עבור מרבית האוכלוסייה, ירידת שמיעה היא סימטרית וקורית בשתי האוזניים. במקרה כזה ההעדפה היא לרכוש שני מכשירי שמיעה ולא מכשיר יחיד. רכישה של מכשיר שמיעה יחיד צריכה להיעשות בהמלצת מומחה, ואם האוזן השנייה תקינה לגמרי או לחילופין לא שומעת כלל – חוסר איזון בשמיעה באוזניים עלול להשפיע על מרכיבים אחרים בחיים מלבד השמיעה, כמו שיווי משקל והתמצאות במרחב, הכרוכים בתפקוד תקין של האוזניים.

8. מכשירי שמיעה לא מיועדים אך ורק לכבדי שמיעה
הרכבת מכשירי שמיעה מומלצת גם עבור מי שסובל מירידת שמיעה בינונית, ולא רק מי שסובל מאובדן שמיעה חמור. אם אתם מרגישים שאתם שומעים בסביבות שקטות אבל מתקשים לשמוע ולהבין מה שאנשים אומרים בסביבות רועשות, מומלץ כי תשקלו לגשת לייעוץ ובדיקת התאמה של מכשירי שמיעה.

לסיכום, מספר טיפים חשובים:

  • אל תתנו לניסיון עבר שלילי עם מכשירי שמיעה להרתיע אתכם. אנו עובדים בסבלנות ומקצועיות עם לקוחות רבים וברוב המוחלט של המקרים הצלחנו להתאים בהצלחה מכשיר שמיעה גם למי שלא הסתדר בעבר.
  • זכרו כי התאמה של מכשיר שמיעה דורשת תקופת הסתגלות ובמיוחד בחודש הראשון. אנחנו נהיה לצדכם בכל שלב בתהליך ונעזור לכם להתרגל ולהסתגל למכשיר בזמן הקצר ביותר.
  • מכשירי שמיעה מתאימים לא רק למי שסובל מליקוי שמיעה כבד, אלא גם למי שירידת השמיעה שלו רק החלה. בכל מקרה אם אתם מתחילים להרגיש בירידת שמיעה, אנו ממליצים לבדוק ולטפל בה בהקדם. ככל שמוחינו מתרגל למצב חדש של חוסר שמיעה, יהיה קשה יותר להחזיר אותו לשמיעה טבעית תקינה.

אם אתם או יקיריכם בגיל השלישי סובלים מירידת או ליקוי שמיעה, צרו איתנו קשר עוד היום ויחד נמצא לכם את הפתרון שיחזיר את איכות החיים במהרה!

5/5 - (2 votes)

[gico-faq-details]