כיצד ניתן להשיג מכשירי שמיעה בחינם דרך קופות החולים

סבסוד מכשירי שמיעה קופות חולים

להדגמת המכשיר בבית שלך ללא התחייבות והצעת מחיר מלא פרטים ונחזור אליכם. או צורו איתנו קשר 0779978814

    כיום יותר ויותר אנשים נזקקים למכשירי שמיעה, מה שהפך אותם למוצר חיוני ונפוץ, וקהל היעד שלהם כבר אינו רק האוכלוסייה הבוגרת. רבים נחשפים לרעשים חזקים במועדונים, בהופעות, ברחוב הסואן או בשמיעה לא זהירה בעוצמה גבוהה באוזניות – כל אלו גורמים שמדרדרים את השמיעה. בכתבה זו נסביר אילו דגמים של מכשירי שמיעה קיימים בשוק וכיצד ניתן להשיגם בהנחה, כאשר במקרים מסוימים ניתן להשיגם ללא תשלום כלל.

    1.איך נקבע מחירם של מכשירי השמיעה?
    לכל מכשיר שמיעה יש מחיר מחירון. המחיר שהלקוח משלם ("השתתפות עצמית") הוא למעשה ההפרש בין מחיר המחירון של המכשיר לבין סכום ההשתתפות של קופת חולים. מחיר המחירון של מכשירי השמיעה נקבע בהתאם לתצורה ולרמה של המכשיר: ככל שהמכשיר יותר חדש ומתקדם, כך מחירו מאמיר.
     
    2.מהו טווח המחירים של מכשירי השמיעה, והאם ניתן לקבל מכשיר שמיעה ללא השתתפות עצמית (בחינם) ?
    כפי שצוין, המחיר של מכשיר השמיעה תלוי ברמת הטכנולוגיה ובאיכות המכשיר, מה שהופך את טווח המחירים לרחב. במקרה בו מחיר המחירון של מכשיר השמיעה נמוך מסכום ההשתתפות של קופות החולים, הלקוח זכאי למכשיר ללא תשלום. לצורך המחשה, אם מחיר המחירון של מכשיר שמיעה הוא 2,000 ₪ והשתתפות קופת החולים לפי הגיל שלכם עומדת על 3,642 ₪,  לא תצטרכו לשלם עבור המכשיר; אם מחיר המחירון של מכשיר השמיעה הוא 8,000 ₪, תצטרכו לשלם 4,358 ₪ עבור המכשיר. במרבית המקרים, מכשירי השמיעה שניתן לקבל בחינם דרך קופת החולים הם ברמה בסיסית, שמחיר המחירון שלהם אינו עולה על ₪3,600 למכשיר. כדי להיות זכאים לקבל את המכשיר בחינם, יש לעבור תהליך פרוצדורלי הכולל קביעת תורים, ניירת ובירוקרטיה. מכשירי שמיעה מתקדמים יכולים לעלות ללקוח למעלה מ-₪10,000, כתלות בתקציב ובאורח החיים של הלקוח.

    3.ממה נובעים פערי המחירים בין מכשירי השמיעה?
    הפערים במחירי מכשירי שמיעה נובעים מהרמה הטכנולוגית, התכונות והתצורה של מכשירי השמיעה. ככל שרמת המכשיר גבוהה יותר, כך דיבור דרכו נשמע ברור יותר, איכות הקול טובה יותר ומנגנוני הנחתת וביטול הרעשים מתקדמים יותר. יכולות אלה באות לידי ביטוי בסביבות "מאתגרות", רוויות רעש או כאשר מספר דוברים מדברים בו זמנית. לדוגמה, מכשיר שמיעה מתקדם יוכל לסייע לכם כשאתם במסעדה: יהיה לכם קל יותר לשמוע ולהבין מה שיושבי השולחן אומרים למרות הרעש מן הסביבה, בעוד שעם מכשיר שמיעה בסיסי תשמעו את ההמולה מסביב, רעשי הסכו"ם וצעדיהם של המלצרים – כל אלו מקשים להתמקד בדיבור, יוצרים הסחות דעת והופכים את חוויית השמיעה ללא נעימה.

    4.כיצד אדע איזו רמה של מכשירי שמיעה מתאימה לי?
    התשובה הפשוטה היא שרצוי לבחור במכשיר השמיעה הכי מתקדם, שיאפשר חוויית שמיעה אופטימלית; עם זאת, יש לקחת בחשבון את התקציב ואת אורח חייכם. האוכלוסייה הבוגרת שממעטת לצאת מן הבית יכולה להסתפק במכשיר שמיעה ברמה בסיסית או ברמת ביניים, שכן שאינה חשופה  לסביבות רועשות לעתים קרובות. מי שמרבה לבלות את זמנו מחוץ לבית, בין אם בעבודה, בנהיגה, או בפעילויות פנאי, יפיק תועלת ממכשיר שמיעה מתקדם, ברמה גבוהה, שיאפשר לו לתפקד באופן מלא ולאורך זמן.

    5/5 - (1 vote)