כך תבחור מכשיר שמיעה המתאים מתוך קטלוג מכישרי שמיעה

להדגמת המכשיר בבית שלך ללא התחייבות והצעת מחיר מלא פרטים ונחזור אליכם. או צורו איתנו קשר 0779978814


    60% מהאנשים מעל גיל 65 סובלים מאובדן שמיעה ורוב מי שסובל מכך לא מרכיב מכשירי שמיעה. מכשירי השמיעה התקדמו מבחינה טכנולוגית וכיום הם קטנים ומשוכללים יותר. ישנם מכשירי שמיעה רבים מסוגים, גדלים וחברות שונים וכל יצרנית של מכשירי שמיעה מייצרת דגמים שונים באיכות שונה. ההבדל בין הדגמים השונים של מכשירי השמיעה הינו בנראות ובאיכות שלהם. לכן חשוב לבדוק את קטלוג מכשירי השמיעה של כל חברת יצרן על מנת להכיר את התכונות של כל דגם והאם הוא מתאים לכם ולאורח החיים שלכם.

    מה מבדיל בין הדגמים השונים של מכשירי השמיעה בקטלוג מכשירי השמיעה?

    1.נראות

    מכשירי השמיעה של פעם היו גדולים ובולטים. היום המכשירים אסתטיים וקטנים יותר, כולל המכשירים המיועדים לאנשים הסובלים מאובדן שמיעה עמוק.

    חשוב להבדיל בין הצורה של המכשיר לבין הרמה הטכנולוגית שלו. הצורה של המכשיר היא האופן שבו המכשיר נראה מבחוץ – מכשיר גדול, קטן, תוך אוזני או מכשיר היושב בתוך תעלת האוזן. הנראות לא קשורה לביצועים ואיכות המכשירים, אלא איכות המכשיר תלויה במנגנון שנמצא בתוך המכשיר. כלומר, קיימים מכשירים מאוד בסיסיים אשר מורכבים מחוץ לאוזן ומכשירים אחרים הדומים לו אך מתקדמים ואיכותיים, כך גם עם מכשירי שמיעה קטנים ותוך אוזניים. במילים אחרות, אי אפשר להשיג מידע על איכות מכשירי השמיעה לפי הצורה החיצונית שלהם.

    מכשיר שמיעה מאותו דגם יכול להגיע בצורות שונות. כלומר, אותו דגם של מכשיר עם אותן התכונות ורמה טכנולוגיה זהה יכול להיות מכשיר תוך אוזני פנימי ומכשיר חיצוני אשר נמצא מאחורי האוזן.

    בחלוקה גסה, ישנם שלושה סוגים של מכשירי שמיעה:

    1. Ricמכשיר שמיעה מאחורי האוזן (קטן יחסית), עם צינורית דקה שנכנסת לתוך האוזןוהרמקול של המכשיר נמצא בתוך התעלה. זהו הסוג שנמצא בשימוש הרב ביותר – רוב מכשירי השמיעה שתראו הם מסוג Ric. מכשיר שמיעה מסוגRic  הוא פרקטי מאוד, מתאים לרוב חומרות אובדן השמיעה וניתן לתת אותו לתקופת ניסיון כיוון שהמכשיר אינו מצריך התאמה אישית.
    2. BTE– מכשיר שמיעה אשר נמצא גם מחוץ לאוזן עם צינורית עבה שנכנסת פנימה, והחלק שיושב מאחורי האוזן גדול יותר מ-RIC. ההבדל ביניהם הוא שמכשיר מסוג BTE מתאים לאובדן שמיעה עמוק ולאנשים מבוגרים שקשה להם להתעסק עם מכשירי שמיעה קטנים.
    3. CICמכשיר שמיעה קטן אשר יושב בתעלת האוזן. המכשיר בנוי רק מחלק אחד שכולו בתוך התעלה. המכשיר יכול להגיע בגדלים שונים בהתאם לאובדן השמיעה – ככל שההתדרדרות חמורה יותר כך יש צורך במכשיר שמיעה גדול יותר. המכשיר הינו דיסקרטי יחסיתומתאים עד אובדן שמיעה בינוני-חמור. הוא לא מתאים לאוזן שמפרישה נוזלים או שעווה.

    כל סוג של מכשיר שמיעה מתאים לאובדן שמיעה מסוים ולכן חשוב לעיין בקטלוג מכשירי השמיעה ולבחור את סוג המכשיר המתאים לאובדן השמיעה שלכם.

    2.איכות מכשירי השמיעה

    אין אפשרות לדעת את איכות מכשירי השמיעה רק על פי צורתם החיצונית. מכשירי השמיעה בתוך קטלוג מכשירי השמיעה שונים מאוד ברמה ובאיכות שלהם.

    ההבדלים מתבטאים בדברים הבאים:

    1) סינון רעשי הסביבה: לרוב, מי שסובל מאובדן שמיעה גם סובל מבעיות בהבנת הדיבור כאשר ישנם רעשי רקע רבים מסביב. זוהי בעיה נפוצה מאוד גם בקרב מי שסובל מאובדן קל-בינוני בשמיעה. הרעש "מתלבש" על המילים וכך ממסך את הדיבור, דבר אשר גורם לקושי בהבנת המילים באופן ברור.

    חלק ממכשירי השמיעה הבסיסיים מכילים מנגנונים להפחתת רעשים בסיסיים וחלקם לא מכילים מנגנונים כאלה כלל. אתם תשמעו מצוין בסביבה שקטה עם מכשירי שמיעה ברמה בסיסית, אך כאשר ישנם רעשים מסביב, כמו ברז מים פתוח, אתם תשמעו גם את הרעש חזק והוא ימסך לכם את הדיבור.

    מכשירי השמיעה המתקדמים מזהים את הרעש ומפחיתים אותו בצורה יעילה על ידי:

    א) מיקרופון ייעודי לזיהוי רעשים: מכשירי שמיעה מתקדמים מכילים מיקרופון לדיבור ומיקרופון לרעש. המיקרופון סורק את הסביבה וקולט את רעשי הסביבה מהצדדים השונים, מזהה אותם ומחליש אותם. זאת לעומת מכשירי השמיעה הפחות מתקדמים אשר מכילים רק מיקרופון אחד. לכן חשוב לוודא במפרט הטכני שהדגם מכיל שני מיקרופונים.

    2) ערוצים דיגיטליים: ככל שהמכשיר מכיל יותר ערוצים כך עיבוד הצליל יעיל יותר והמכשיר יודע להפריד את הדיבור מהרעש בצורה טובה יותר. מכשירי השמיעה מחלקים את צלילי הסביבה שמגיעים אליהם וכל מקטע של חלוקה נקרא "ערוץ דיגיטלי". מחירים מכשירי שמיעה  ככל שהמכשיר מכיל יותר ערוצים כך הוא מתקדם יותר. מומלץ לקנות מכשירי שמיעה עם מעל עשרה ערוצים דיגיטליים.

    3) סנכרון בין שני המכשירים: על מנת לשמוע טוב אנו צריכים שמכשירי השמיעה בשתי האוזניים שלנו יתפקדו באותה הצורה. במכשירי השמיעה המתקדמים שני המכשירים משתפים פעולה ומעבירים מידע ביניהם. סנכרון בין שני מכשירי השמיעה עוזר לשמיעה טובה יותר בתנאי רעש.

    4) זיהוי דיבור: יש מנגנונים שונים לזיהוי דיבור ורוב מכשירי השמיעה מתפקדים טוב בסביבה שקטה, אך בסביבה עם רעשי רקע הם אינם מתפקדים כראוי. אם אין מנגנונים מתקדמים לזיהוי הדיבור פחות ניתן להבין את המילים, דבר הגורם גורם לחוויית שמיעה לא נעימה. לכן, חשוב לוודא שבדגם שאתם בוחרים מהקטלוג יהיו מנגנונים מתקדמים היכולים לזהות ולבאר את המילים. חשוב מאוד להבין את הדיבור ולא רק "לשמוע".

    Rate this post