מהם ההבדלים בין הדגמים השונים של מכשירי השמיעה

להדגמת המכשיר בבית שלך ללא התחייבות והצעת מחיר מלא פרטים ונחזור אליכם. או צורו איתנו קשר 0779978814

    ישנם דגמים רבים של מכשירי שמיעה בשוק, אולם מספר תכונות מסוימות מבדילות ביניהם, בהן:

    • איכות הקול והצליל
    • הגודל והצורה של המכשיר
    • סינון ובידוד רעשי הסביבה
    • יכולת הבנת דיבור בנוכחות רעשי רקע
    • יכולת הבנת דיבור כאשר מספר אנשים מדברים בעת ובעונה אחת
    • פונקציות נוספות במכשיר (חיבור בלוטות', טעינה אלחוטית ועוד)
    • אמינות ותחזוקה
    • נוחות השימוש

    איכות הקול והצליל:

    איכות צליל היא גורם אשר משתנה בין מכשיר למכשיר. ככל שדגם מכשיר השמיעה מתקדם יותר ומותאם למרכיב בצורה מדויקת על ידי קלינאי התקשורת, כך הצליל מרגיש יותר "טבעי" ונעים יותר לשמיעה. במכשירי שמיעה בסיסיים יותר קולות דיבור וצלילים נוספים עלולים להישמע צורמים, רובוטיים או מתכתיים.

    הגודל והצורה של המכשיר:

    כיום מכשירי שמיעה הם זעירים ואסתטיים יותר מבעבר. מכשירי שמיעה גדולים ומגושמים הם נחלת העבר, גם עבור מי שסובל מירידת שמיעה חמורה במיוחד – ישנם פתרונות קומפקטיים העונים על צרכים אלה.

    שתי תצורות מכשירי השמיעה הרווחות כיום הן מכשירי שמיעה זעירים תוך אוזניים (כל המכשיר נמצא בתוך האוזן) ומכשירי שמיעה המורכבים מאחורי האוזן (יחידה קטנה בעלת צינורית דקה אשר נכנסת לתוך האוזן).

     

    סינון ובידוד רעשי הסביבה:

    באודיו סאונד האתגר הגדול עמו מתמודדים מכשירי השמיעה הוא רעשי הסביבה: בנוכחות רעשים, המילים של בן שיחכם הופכות עמומות ופחות מובנות. אם אתם נמצאים ברחוב סואן ואוטובוס עובר לידכם, מכשיר שמיעה ברמה בסיסית עלול להגביר את הרעש הזה ולגרום לצלילים צורמים מאוד באוזן. לעומת זאת, מכשירי שמיעה פרימיום מסוגלים לזהות ולאפיין רעשים כאלה ולסנן או להחליש אותם כך שלא יפריעו למרכיב. בנוסף, מכשירי שמיעה מתקדמים מכילים פונקציות חדישות לזיהוי קולות דיבור בנוכחות רעשי רקע, מה שמקל על המאמץ לשמוע כראוי גם בסביבות רועשות.

    יכולת הבנת דיבור כאשר כמה אנשים מדברים בעת ובעונה אחת

    ירידה בשמיעה גורמת לעתים קרובות בקושי בהבנה של מספר דוברים המדברים בו זמנית (למשל שיחה בין מספר ידידים במפגש חברתי) – זוהי סיטואציה שאנו נתקלים בה על בסיס יומי. מכשירי שמיעה מתקדמים מסוגלים להפריד, לחדד ולהבהיר את קולותיהם של הדוברים בסביבה ולהביא לכך שהמרכיב יוכל להבינם ולעקוב אחר השיחה בקלות וברוגע.

    אמינות

    כיום, מכשירי השמיעה הם אמינים למדי (בפרט בקרב היצרניות הגדולות), ובעיות טכניות או פגמים הם עניין נדיר. מרבית המכשירים עמידים ומסוגלים לעבוד לפחות שלוש שנים ללא צורך בתיקון.

    נוחות השימוש במכשיר

    עיקר קהל מרכיבי מכשירי השמיעה הוא האוכלוסייה הבוגרת ולכן נוחות השימוש במכשיר היא גורם חשוב מאוד בתהליך בחירת המכשיר. כפתורי ההגברה וההנמכה של עוצמת המכשיר אמורים להיות נגישים, המכשיר אינו אמור ליפול מן האוזן ועליו להיות פשוט להרכבה ותפעול. כיום מרבית מכשירי השמיעה הם מכשירים נטענים, כך שאין צורך להחליף סוללה (מה שעלול להוות אתגר עבור בעלי קשיים מוטוריים) כך שקל יותר להפעיל ולתחזק את המכשיר ביומיום.

    פונקציות נוספות במכשיר

    מכשירי השמיעה של היום מכילים פונקציות נוספות אשר הופכות את חוויית ההרכבה לנעימה ומחוברת יותר, בהן: חיבור בלוטות' אלחוטי המאפשר תקשורת עם הטלפון הנייד, האזנה למוזיקה וקבלת שיחות טלפון ישירות אל מכשיר השמיעה; מנגנון לנטרול צלילי טינטון טורדניים וצפצופי באוזניים, ואפילו תכונות שאינן קשורות באופן ישיר לעולם השמיעה, כמו מד דופק לב.

    5/5 - (1 vote)