מה מבדיל בין סוגי מכשירי שמיעה השונים ? ואיך לבחור מכשיר שמיעה מתקדם

מכשירי שמיעה זעירים

מכשירי שמיעה מחולקים לשלוש רמות: רמה בסיסית, בינונית, גבוהה. ההבדל בין הרמות השונות הוא ברמה הטכנולוגית (בלי קשר לירידת השמיעה). הרמה הטכנולוגית מתבטאת בסינון רעשים, הבנת הדיבור בתנאי רעש או כאשר מספר אנשים מדברים בו זמנית ועוד. דברים אחרים, כמו תקשורת בין שני המכשירים וכו'.


א.מכשירי שמיעה ברמה גבוה (המתקדמים ביותר)

מכשירי שמיעה הטובים ביותר מבחינת ביצועים עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר –מכשירי שמיעה שמחירם נע בין 7,000-5,000 ₪ למכשיר

המאפיינים של המכשירים עם הטכנולוגיה הכי מתקדמת בתחום מכשירי שמיעה: קלים לשימוש, נועדים לספק את המקסימום בהבנת הדיבור בתלות ירידת השמיעה של המרכיב אותם. טכנולוגיה זו משלבת עיבוד מידע מהיר וניתוח סביבה אוטומטי, וכך המכשיר מתאים את עצמו באופן אוטומטי לסביבות השונות שהמרכיב נמצא בהן. גם תוכניות ומנגנונים אוטומטים להנחתת רעשים והגברת מובנות הדיבור בסביבות הקשות להאזנה כמו בקבוצה של אנשים המדברים בו-זמנית, בפגישות, קונצרטים, שיעורים ועוד.

המכשיר מכיל תכונות שונות שמשפרות את חוויית השמיעה, כמו תקשורת אלחוטית בין שני המכשירים; שני מיקרופונים (אחד מזהה דיבור ואחד מזהה רעש); זיכרון למידה אוטומטית של המכשיר; מנגנונים להנחתת רעשים פתאומיים או רעשים מטרידים.

נדירים מאוד במכשירים מסוד זה הבעיות במכשירים כמו צפצופים, פיידבקים מטרידים, רעשים, קולות לא נעימים.

המכשירים נועדו לתת את המענה האופטימלי שהמרכיב יבין באופן ברור את הדיבור גם בסביבות בקשות לשמיעה שבהן נתקל האדם המרכיב אותם בחיי היום-יום.


ב.מכשירי שמיעה ברמה בינונית

המכשירים ברמה הבינונית מבחינת ביצועים הם מכשירים שמחירם נע בין 3,000 –5,000 ₪ למכשיר לאחרי כל ההנחות.

רוב האנשים בוחרים מכשירים מקטגוריה זו (מסיבות כלכליות).

המכשיר מיועד להפוך את הצלילים הבלתי נשמעים לנשמעים. שיחה רגילה נשמעת נוחה ומובנה, הקולות החזקים נשמעים כחזקים, אבל לא עד רמה בלתי נסבלת.

המכשירים מתפקדים טוב מאוד בשיחה אחד על אחד, להאזנה לטלוויזיה (בתלות לירידת השמיעה), לשמיעת בקבוצה קטנה של אנשים ובסביבה ביתית.

המכשירים מצוידים במנגנונים להנחתת רעשים אבל לא באותם רמה כמו המכשירים ברמה הגבוהה.

נצפה קושי בהבנת הדיבור בנוכחות רעשי רקע או בקבוצות גדולות של אנשים (כמו במסעדה, קניון, רחוב) וחוויית השמיעה נעימה פחות כי הרעשים מוגברים מדי.


ג.מכשירי שמיעה ברמה בסיסית

המכשירים ברמה הבינונית מבחינת ביצועים הם מכשירים שמחירם נע בין 0 – 2,000 ₪ למכשיר לאחרי כל ההנחות.

זו הרמה הכי בסיסית במכשירי שמיעה. היא מתאימה לאנשים המרותקים לבית, אינם חשופים לסביבות שמיעתיות שונות. המכשירים טובים לשיחה שקטה אחד על אחד.

רעשי הסביבה יכולים להיות מציקים ומוגברים מדי למרכיב.

 

מכשיר רמה בסיסית מכשיר רמה בינונית מכשיר רמה גבוהה
מתאים לאנשים שנמצאים רוב הזמן שלהם בבית. המכשיר מאפשר לך להבין באופן ברור שיחה אחד על אחד בלי נוכחות רעשי רקע. מכשירים טובים למי שרוצה להשתתף בשיחות עם קבוצה קטנה של אנשים. הם נוחים לצפייה טובה בטלוויזיה ובתוכם נמצאים כמה מנגנונים בסיסיים לסינון רעשים ולהבנת הדיבור. לעומת זאת, נצפה קושי בסביבות עם הרבה רעש או מספר אנשים המדברים בו זמנית בנוכחות רעש ברקע. אם אתם מחפשים מכשיר שמיעה קטן בלתי נראה שעונה על כל הצרכים שלכם אז המכשיר המתאים לכם ביותר הוא זה. מכשירים אלה מציעים גרסאות מתקדמות יותר של תכונות שנמצאות ברמה הבסיסית והבינונית, מה שהופך אותם לפתרון הטוב ביותר עבור אורח חיים של אנשים פעילים. בין אם אתם מבלים את רוב זמנכם בבית או בחוץ, תוכלו ליהנות משמיעה טבעית ונוחה.
המכשירים מספקים איכות צליל HD, המיקרופונים שלהם סורקים את הסביבה ב-360 מעלות, ויש בתוכם מנגנוני דיגיטליים מתקדמים מאוד להנחתת הרעשים וזיהוי דיבור. המכשירים מזהים את הסביבה באופן אוטומטי, לפי תוצאות הזיהוי משנים את עיבוד הצליל בהתאם לסביבה וכך, השמיעה נוחה יותר אפילו בסביבה רועשת.

למי מתאימים כל הרמות?

מכשיר שמיעה ברמה בסיסית: מכשיר טוב לדו-שיח בין שני אנשים בלי נוכחות רעשי רקע או כמו אנשים מדברים בו זמנית. מתאים לאנשים שמרותקים לבית ואינם יוצאים החוצה לעיתים קרובות.

מכשיר ברמה בינונית: המכשיר מתפקד היטב בדו-שיח בין שני אנשים אפילו עם נוכחות רעשי רקע. יש מנגנונים לסינון רעשים. כמו כן מתפקד היטב בסביבה ביתית, מול טלוויזיה או בשיחות קטנות במרחק סביר. מתפקד לא רע בחוץ – תלוי באיזו סביבה. נמצא קושי בסביבות קשות להאזנה, כמו הבנת הדיבור בנוכחות הרבה רעשי רקע, או כאשר מספר אנשים מדברים בו-זמנית נצפה קושי להבין כאשר כמה אנשים מדברים יחד.

מכשיר ברמה גבוהה: מתפקד היטב בכל הסביבות. הוא מכיל מנגנונים מתקדמים מאוד לסינון רעשים. אפשר להבין את המדובר אפילו כאשר כמה אנשים מדברים בו-זמנית כמו בפגישה או בשיעור. לא מצפצף או עושה קולות לא נעימים לאוזן. איכות השמיעה טבעית יותר. מתאים לאנשים פעילים שעובדים ונמצאים הרבה זמן בחוץ.

איך לבחור את רמת המכשירים?

ההחלטה אם לבחור מכשיר פנימי קטן או חיצוני, או מכשיר מסוג כזה או אחר תלויה בעומק וסוג ירידת השמיעה. הרמה הטכנולוגית אינה קשורה לסוג או לעומק הירידה בשמיעה. בכל רמה יש מגוון של מכשירים אשר עונים על ירידות בשמיעה בחומרות שונות. במילים אחרות מכשיר ברמה גבוהה מתאים לכולם "מבחינה טכנית", בלתי תלוי בעומק ובסוג ירידת השמיעה. מה שחשוב הוא לבחור את הסוג המתאים לירידה בתוך הרמה עצמה.

השיקול העיקרי לבחור מכשירי שמיעה ברמה גבוהה או לא הוא שיקול כלכלי. אם שווה להשקיע הרבה כסף במכשיר לפי אורח חיים של המרכיב או לא. למשל, למי שמרותק לבית מתאימה רמה בסיסית או בינונית לעומת מישהו פעיל ועובד, שיש לו הרבה אינטראקציה עם אנשים והוא נזקק לרמה גבוהה.

מהם מכשירי השמיעה המומלצים המתקדמים ביותר?

נבחר דגם מכשיר שמיעה אחד מכל חברת יצרן

Audifon- Rega

Oticon- OPN S

Phonak-Audeio Marvel

Siemns/signia- Silk nx 7

Resound- Linx Quattro

Widex- Evoke

Unitron- Moxi

Starkey- Livio ai

לסיכום, האם שומעים יותר טוב במכשירים מרמה הגבוה ?

הבנת הדיבור טובה יותר באופן כללי, ובמצבים השמיעתיים המאתגרים בפרט (במקומות רועשים או עם הרבה אנשים) תהיה השמיעה הרבה יותר טובה. גם חוויית השימוש שונה לגמרי: הצליל יותר טבעי, יותר נעים, הרעשים לא מטרידים את המשתמש.

אנשים רבים לא משתמשים במכשירי שמיעה שלהם לא מכיוון שהמכשיר אינו משפר את השמיעה שלהם, אלא כי חוויית השימוש שלהם לא הייתה נעימה "המכשיר רועש מדי", "שומע את הרעשים באופן מוגבר" וכדומה.

מדוע חוויית השימוש במכשירים שלהם לא הייתה מוצלחת? כי הם בחרו במכשירים לא מתקדמים (מסיבות כלכליות ככל הנראה).

חשוב לציין, שבמכשירים בינוניים אתם תשמעו טוב יותר מאשר ללא מכשירים, ותבינו את הדיבור הרבה יותר טוב מאשר ללא מכשירים. אבל כדי להגיע למקסימום הבנת הדיבור וכל "התענוג" השמיעתי צריך שיהיה לכם מכשיר שמיעה איכותי.

5/5 - (5 votes)