מכשירי שמיעה לחות ואבק, איך להגן על המכשיר ולשמירה עליו בסביבת רטיבות גבוהה

ניקוי מכשירי שמיעה

אם אתם מעוניינים לשמור על תקינות מכשיר השמיעה שלכם ועל הביצועים המעולים שלו, אחד הדברים החשובים שעליכם לעשות הוא להגן עליו ככל הניתן מלחות. בשל העובדה כי מכשירי השמיעה עשויים ממספר רב של רכיבים אלקטרוניים ומעצם כך שאלו מכשירים שבמהותם נמצאים תמיד בחוץ, הלחות היא באופן טבעי למדי אויב גדול שלהם.

על אף שבשנים האחרונות חלה התקדמות רבה מאד בטכנולוגיות ההגנה מהלחות ומכשירים מסוימים אפילו מעוצבים כך שניתן לשחות איתם במים רדודים, עדיין מדובר באתגר רציני ביותר במשימת ההגנה כל המכשיר ואם תנקטו בצעדים לשמירה על המכשיר מלחות אתם יכולים להבטיח את התקינות והביצועים הטובים שלו לזמן ארוך. שימו לב – אלו הדברים החשובים שעליכם לקחת בחשבון בעניין הלחות:

זכרו שרטיבות ולחות פוגעות בכל מכשירי השמיעה

מכשיר שמיעה מצפצף פיידבק

מכשיר השמיעה נמצא באוזן וצמוד לעור, נקודת פתיחה ששמה אותו מלכתחילה בסיכון לפגיעה מרטיבות. תוסיפו לכך משתנים כמו מזג אוויר או אימון גופני העשוי להביא להזעה יתרה, והנה לכם פגיעות לחות פוטנציאליות משמעותיות. בנוסף, על אף שמרבית האנשים חשים מוגנים מלחות לנוכח העובדה כי הם גרים תחת קורת גג, חייבים לזכור שלחות נמצאת תמיד באוויר, גם כשחם וגם כשקר, ממש כמו שמים מצטברים על החלון בימי החורף. בקיצור, זוהי נקודת המוצא לכל בעלי מכשירי השמיעה, אל תזלזלו בלחות ותמיד תזכרו שגם המכשיר שלכם חשוף לפגעים שלה.

שימו לב לסימנים המעידים כי המכשיר נפגע מלחות

לא משנה מהי התצורה של מכשיר השמיעה שלכם, פגעי הלחות יכולים לגרום לו לנזק עם הזמן. אם אתם שמים לב לסימנים הבאים, יכול להיות מאד שהמכשיר שלכם נפגע מלחות כלשהי:

  • רעשי רשרוש או רעשים סטטיים: רעשים אלו נוצרים כתוצאה מקורוזיה ברכיבים האלקטרוניים במכשיר.
  • צלילים מעוותים או תנודות בעוצמת השמע: נגרמים כתוצאה מחיבורים פגומים ביציאת הסאונד במכשיר השמיעה כתוצאה מלחות.
  • המכשיר נדלק ונכבה לסירוגין: אם זה קורה, קיים סיכוי כי קורוזיה פוגמת במעגל ההפעלה החשמלי של מכשיר השמיעה.

משתמשי מכשירים בתצורת BTE (מאחורי האוזן) שימו לב – לפעמים טיפת מים סותמת את הצינורית ומונעת את השמיעה לגמרי. ניתן לתקן זאת בעצמכם על ידי נשיפה, אך חשוב לדעת כי יכול להיות שהדבר מעיד על בעיית לחות חמורה יותר.

בחרו מראש מכשיר שמיעה המצטיין בהגנה מפני לחות

העשור הקודם הביא איתו בשורות גדולות בהגנה על מכשירי שמיעה מפני לחות עם טכנולוגית ההדפסה בתלת מימד. יצירה של חלקים קטנים ומדויקים יותר השאירה פחות מקום ללחות להצטבר. בנוסף, מותגים רבים החלו להשתמש בטכנולוגיית ציפוי הננו המספקת הגנה משמעותית מפני לחות. דוגמא למכשיר מצוין שגם מצטיין בהגנה מפני לחות הוא מכשיר השמיעה OPN S של חברת אוטיקון.

הימנעו בכל מחיר משימוש במכשיר כשאתם חשופים לגשם כבד

רצוי מאד להימנע מחשיפת המכשיר לגשם כבד שיכול להזיק לו. אם נקלעתם לממטר קל וקצר, נניח במעבר בין הבית לרכב, סביר להניח שזה לא מה שישבית את המכשיר שלכם, אך חשוב מאד להוציא ולייבש אותו ברגע שאתם יכולים. אם אתם בכל זאת חייבים לצאת מהבית בזמן הגשם, מומלץ להשתמש במטרייה ובכובע רחב שוליים על מנת להגן על המכשיר כמה שרק ניתן.

לפני רכישה, בדקו מהו דירוג ה-IP של המכשיר

דירוג ה-IP במכשירי שמיעה מפרט למעשה את מידת ההגנה של המכשיר מפגעי מים ולחות בצורה מפורטת למדי. הדירוג מחולק לעשר קטגוריות וביניהן "טפטוף מים", "מים בהתזה", "השפרצה של מים", "צלילה בעומקים שונים" וכן הלאה. בהתאם לדירוג ולביצועים ובחתך עם אורח החיים שלכם והסיכוי לסוגי החשיפה תוכלו לבחור מכשיר המתאים בעבורכם.

איך להרחיק לחות ממכשיר השמיעה שלכם

ובכן, ישנן 4 ממכון שמיעה אודיו סאונד שיטות להרחיק לחות ולייבש את מכשיר השמיעה שלכם. הקפידו לבחור באחת מהן כאשר מכשיר השמיעה שלכם נחשף ללחות וכך תוכלו לשמור עליו:

1.אורז: אולי הטריק הכי ישן בספר, אך למרבה ההפתעה, כמו עם הטלפונים הסלולריים שלנו, הוא עובד. חשוב לדעתם עם זאת שבשיטה הזאת המכשיר שלכם חשוף לפגיעות מחלקיקי אורז ואבק מיקרוסקופיים. 

2.ערכת ייבוש: מעין קופסא או צנצנת קטנה שבתוכה יש שקית עם חומר המונע לחות. ניתן להשיג במחיר נוח של כמה עשרות שקלים וזהו פתרון מצוין לאחסון המכשיר בשעות הלילה.

3.מערכת חום ואוורור: מעין מכשיר חשמלי קטן המייצר חום בטמפרטורה נמוכה ואוורור ובעצם מייבש ומרחיק לחות מהמכשיר שנמצא בפנים. מחיר מערכת כזאת הוא כמה מאות שקלים ומדובר בהשקעה מצויינת כשמדובר בהגנה על המכשיר מפני לחות.

4.תא ייבוש בואקום: הטכנולוגיה האחרונה והמתקדמת ביותר להגנה מפני לחות. המכשיר הזה, בו משתמשים לטיפול בלחות במכוני השמיעה מסוגל להפטר מהלחות ומחלקיקי אבק ולכלוך במהירות שיא של 12 דקות בממוצע.

5/5 - (1 vote)

[gico-faq-details]