מרגישים ירידת שמיעה ורוצים מכשיר שמיעה ? מאיפה להתחיל את כל התהליך ?

להדגמת המכשיר בבית שלך ללא התחייבות והצעת מחיר מלא פרטים ונחזור אליכם. או צורו איתנו קשר 0779978814

    מרגישים בעיות שמיעה? מרגישים שהתחלתם לפספס מילים? מתבלבלים? מה לעשות ומאיפה להתחיל את התהליך? אז הכתבה הזו בשבילכם

    מה הם הסימפטומים של ירידות שמיעה?

    אם יש לכם אחד או כמה מהסימפטומים הבאים כדאי לכם לפנות לבדיקת שמיעה:

    קושי בהבנת הדיבור "שומע אבל לא מבין ברור מה האנשים אומרים";

    שואל הרבה "מה?";

    מגביר טלוויזיה יותר ממה שצריך;

    אנשים הקרובים אליך מתלוננים שהוא לא שומע;

    קושי בהבנת הדיבור בנוכחות רעשי רקע או שכמה אנשים מדברים בו זמנית;

    קושי בהבנת הדיבור במרחק "אם מישהו מדבר אליי מרחוק אינני מבין",

    "אם האנשים מדברים מהר או בלחש לא מבין טוב".

    מרגיש שיש לי ירידה בשמיעה, מה אני אמור לעשות עכשיו?

    השלב הראשון לפנות לאחד המכונים ולעבור בדיקת שמיעה. אחרי הבדיקה הקלינאי יכול להגיד לכם אם יש לכם ירידה, ומה חומרת הירידה, והכי חשוב אם יש צורך במכשיר שמיעה לפי חומרת ירידת השמיעה.

    עברתי בדיקת שמיעה והמליצו לי על מכשיר, מה השלב הבא?

    אם החלטתם לשפר איכות החיים שלכם, וללכת על מכשיר השמיעה, התהליך הוא ללכת לפגישת התייעצות עם קלינאי תקשורת כדי שתבחרו ביחד את המכשיר המתאים לכם לפי מצבכם השמיעתי.

    יש הרבה סוגים של מכשירי שמיעה, וטווח מחיריהם רחב מאוד, ההבדל בין המכשירים השונים הוא ברמה הטכנולוגית שלהם, ומשם נובע ההפרש בין המחירים בין הסוגים השונים (ככל שהמכשיר טוב יותר ומתקדם יותר כך הוא נחשב יקר יותר).

    מכשירי שמיעה משויכים לשלוש קטגוריות עיקריות: בסיסת, בינונית, גבוהה.

    אתם לא צריכים לדעת את כל סוגי מכשירי השמיעה. פשוט תחליטו לפי התקציב שלכם. ככל שהמכשיר יקר יותר כך תקבלו מכשיר טוב. תלוי כמה אתם רוצים להשקיע. כמו שאמרנו כבר, טווח מחירים של המכשירים (אחרי כל ההנחות של סל הבריאות והסבסודים של קופות חולים). לרמה גבוהה: 4,000 -10,000 ₪ ; לרמה בינונית: 2,000 -5,000 ₪; לרמה בסיסית: 0 – 2,000 ₪

    לעוד מידע על מחירים של מכשירי שמעיה ניתן להסתכל בכתבה הזו וגם בקישור הבא – קישור:

    כמה עולה מכשיר שמיעה? מה טווח המחירים לדגמים השונים של מכשירי שמיעה במכונים השונים?

    לעוד מידע על הרמות והסוגים השונים של מכשירי שמיעה ניתן להסתכל בכתבה זו איך לבחור מכשיר שמיעה? מה מבדיל בין הרמות השונות של מכשירי שמיעה?

    אני צריך מכשיר שמיעה אבל מתבייש להרכיב אותו, מה לעשות?

    קודם כל לא צריך להילחץ ממכשיר שמיעה. מכשיר שמיעה הוא בסך הכול כלי עזר שנועד לשפר את המצב השמיעתי ואת איכות החיים שלכם, אפשר להרכיב ולשלוף אותו מתי שתרצו.

    יש סטיגמה "מכשיר שמיעה רק לזקנים" ואם אתה מרכיב מכשיר שמיעה אתה "מזדקן" וזה ממש לא נכון. חוש השמיעה כמו כל חוש בגוף נחלש עם ההתבגרות, כמו שעיניים מצריכות משקפיים כדי לראות טוב יותר האוזן צריכה מכשיר לשמוע טוב יותר.

    מכשירי שמיעה היום לא כמו בעבר, נהיו דיסקרטיים וקטנים. יש מכשירי שמיעה קטנים וזעירים הנכנסים לתעלת האוזן, והם בלתי נראים.

    האנשים לא ישימו לב שאתה מרכיב מכשיר שמיעה, מה שכן ירגישו שפתאום השמיעה שלך השתפרה ושאתה שומע טוב יותר.

    קניתי מכשיר שמיעה מה עכשיו ?

    עשיתם את הצעד הכי חשוב בתהליך השיקום השמיעתי שלכם, אבל התהליך לא מסתיים ברכישת מכשיר שמיעה.

    לדעת איך מרגישים עם מכשיר שמיעה מומלץ לקרוא את הכתבה הבאה: אף פעם לא היה לי מכשיר שמיעה. איך מרגישים עם מכשירי שמיעה? מה הציפיות?

    למה לחזור לשמוע? זה תהליך ולא באופן מיידי?

    בכדי להבין את הסיבות חשוב לדעת כי במרבית המקרים הירידה בשמיעה אצל מבוגרים מתרחשת לאורך שנים. שנים שבהן המוח למעשה ״לא שם לב״ שחל שינוי בשמיעה. ולאט לאט חלים שינויים ניווניים במסלולים ובקשרים בין האוזן למוח. בזמן תקופת ההסתגלות למכשירי השמיעה המוח נדרש ליצור בהדרגה קשרים חדשים שיאפשרו לו לנצל את ההגברה החדשה. בשפה המקצועית, תהליך זה נקרא ״למידה שמיעתית״.

    לכן חשוב מאוד להקפיד על הדברים הבאים:

    1. התמדה : יש להתמיד בשימוש על אף הקושי: אם מוותרים או עושים הפסקות בשימוש לא מתרחשת הסתגלות, ולא חל שיפור ולכן אין הנאה ותועלת.

    .2 שיתוף פעולה מלא עם קלינאי התקשורת: יש להקפיד על מילוי הנחיות השימוש שקיבלתם מקלינאי התקשורת שהתאים לכם את המכשירים, להגיע לכל פגישות הביקורת שנקבעו, ולא לדחות הגעה למכון השמיעה במקרה שיש בעיה עם המכשירים או עם תפעולם.

    3. הבנת התהליך :מכיוון שתהליך שיקום השמיעה מערב לא רק את האוזניים אלא בעיקר את המוח נדרש שיתוף פעולה אקטיבי של המשתמש. חשוב להבין את משמעות התהליך, מומלץ לרכוש ידע בנושא, למשל באמצעות קריאה, לשאול שאלות, ולהיות מודעים לשינויים בתפיסה השמיעתית לאורך תקופת ההסתגלות.

    5/5 - (3 votes)