ניקיון ותחזוקה של מכשירי שמיעה

להדגמת המכשיר בבית שלך ללא התחייבות והצעת מחיר מלא פרטים ונחזור אליכם. או צורו איתנו קשר 0779978814

    ניקיון ותחזוקה של מכשירי שמיעה

    לעתים קרובות רכישת מכשירי שמיעה כרוכה בהשקעה כספית גדולה. לכן, חשוב לשמור על מכשירי השמיעה במצב תקין על מנת שיאריכו חיים. בפועל, התנאים בהם מכשירי שמיעה עובדים אינם פשוטים כלל – האוזן שלנו היא סביבה לחה, חמה ורוויית שעווה ולכלוך; לכן, ניקוי ותחזוקה קבועים של מכשירי השמיעה יאפשרו להם לתפקד כראוי ובצורה מיטבית, ולשרת אותנו נאמנה לאורך שנים.

    טיפים לטיפול נכון במכשירי שמיעה:

    • ניקוי שעוות אוזניים: שעוות אוזניים עלולה להצטבר בפתחים של מכשיר השמיעה ולגרום לצליל שהוא מפיק להיות מעומעם. שעווה שאינה מנוקה ממכשיר השמיעה עלולה לגרום לו ליצור קולות צפצוף ואף לפגוע במקלט שלו. לכן, יש להשתמש במקל דק לניקוי שעווה ומברשת זעירה ועדינה כדי לנקות את השעווה ממכשיר השמיעה.
    • יש לסגל הרגלים נכונים: אין להרכיב מכשירי שמיעה בזמן מקלחת, כשאתם מתאפרים או משתמשים במוצרים קוסמטיים לגוף או לשיער באזור הפנים והאוזניים – כך מים, סבון וחומרים אחרים לא יחדרו אל מכשירי השמיעה ויפגעו בהם.
    • ניקוי מכשיר השמיעה בכל סוף יום: ניקוי מכשירי השמיעה כל יום לפני שהולכים לישון מעניק להם מספר שעות להתאוורר ולהתייבש עד שתרכיבו אותם בבוקר. יש לנקות את מכשירי השמיעה ללא כימיקלים או אלכוהול, שעלולים לפגוע במכשירים.
    • יש להימנע מטמפרטורות קיצוניות: אין להשאיר מכשירי שמיעה בסביבות בעלות טמפרטורות קיצוניות כמו רכב בקיץ, תיק חשוף לשמש בבריכה או במעיל במהלך חופשת סקי. כל עוד איננו מרכיבים את מכשירי השמיעה, תמיד נעדיף להשאיר אותם בחדר סגור בעל טמפרטורה נוחה.

    איך לנקות מכשירי שמיעה מתצורה תוך-אוזנית

    יש לעקוב אחר השלבים הבאים:

    1. יש לנקות את הפתחים של מכשיר השמיעה (כמו פתח המיקרופון, למשל) משעווה ולכלוך באמצעות מברשת שיניים עדינה או מברשת ייעודית לניקוי מכשירי שמיעה, שניתן לרכוש במכון השמיעה. הטו את הפתחים כלפי מטה בזמן שאתם מנקים, כך שחלקיקים שהצטברו יוכלו ליפול מחוץ למכשיר במקום להיתקע בתוכו.
    2. נשתמש במקל דק משעווה או אביזר דומה ולהוציא בעדינות לכלוך וחלקיקים שלא הוצאו באמצעות המברשת.
    3. נסיים בניקוי מקיף של מעטפת מכשיר השמיעה באמצעות מטלית יבשה או נייר טישו נקי.

    איך לנקות מכשיר שמיעה המורכב מאחורי האוזן (BTE)

    יש לעקוב אחר השלבים הבאים:

    1. חפשו לכלוך על גבי מכשיר השמיעה ונקו אותו באמצעות מברשת עדינה או מטלית יבשה.
    2. נתקו את יציקת האוזן מהצינורית אליה היא מחוברת ונקו אותה. מומלץ להשרות את יציקת האוזן במים חמימים עם סבון אחת לשבוע, כדי למנוע ממנה לאבד את הצבע שלה ולצבור לכלוך. ייבשו את היציקות לחלוטין במשך לילה לפני שתרכיבו אותן מחדש, ואל תשתמשו באלכוהול או בכימיקלים אחרים במהלך הניקוי. שימו לב לריח של יציקות האוזן שלכם. באופן טבעי הריח שלהן ישתנה לאורך זמן בשל המגע עם הגוף, אבל אם הריח חזק במיוחד או לא נעים בצורה יוצאת דופן, זו יכולה להיות אינדיקציה לכך שיש לכם זיהום באוזניים. במקרה כזה, יש להתייעץ עם רופא.עיינו בקטלוג מכשירי שמיעה למידע על סוגי המכשירים
    3. ניתן להשתמש במפוח אוויר ידני קטן כדי לגרום למים לצאת מהצינורית, ולאחר מכן לאפשר לצינורית להתייבש לחלוטין במהלך הלילה.

    מספר עניינים שיש לקחת בחשבון

    את הצעדים הבאים יש לנקוט עבור כל סוגי מכשירי השמיעה:

    • הוציאו את הסוללות מתא הסוללות והשאירו אותו פתוח לייבוש במשך הלילה. אם מכשירי השמיעה שלכם נטענים, הניחו אותם בתחנת הטעינה שלהם ופעלו בהתאם להוראות הייצרן.
    • נקו את תא הסוללות (אם קיים) באמצעות מברשת עדינה.

    אם אתם חיים בסביבה לחה וחמה, מבלים זמן ממושך מחוץ לבית או נוטים להזיע, שקלו לרכוש ממכון השמיעה שלכם אביזר להסרת לחות ממכשירי שמיעה (dehumidifier). קיימים שני סוגים של אביזרים כאלה: הראשון הוא מיכל פשוט שמניחים בו את מכשיר השמיעה – במיכל נמצא חומר הסופח את הלחות ממכשיר השמיעה במהלך הלילה. האביזר השני הוא חשמלי, ועושה שימוש באוויר ובאור על-סגול כדי לייבש ולחטא את מכשיר השמיעה.

    טיפולי תחזוקה וניקיון למכשירי השמיעה מומלצים הנערכים על בסיס יום יומי יאפשרו למכשירי השמיעה שלכם לעבוד ללא תקלות לאורך שנים. מכשירי שמיעה מחירים

    כלים לניקוי מכשירי שמיעה:
    כלים אלו ניתנים לרכישה בחנויות הפארם או באינטרנט, אולם ראשית מומלץ להתייעץ עם קלינאי התקשורת שהתאים לכם את מכשיר השמיעה כדי שתדעו מהם הכלים המתאימים ביותר לניקוי מכשיר השמיעה שלכם.

    הכלים הנפוצים ביותר לניקוי מכשירי הם:

    • מברשת לניקוי מכשירי שמיעה: זוהי מברשת עדינה המנקה את גוף המכשיר ואת פתחי השמיעה והאוורור שלו. קיימות מברשות בעלות מגנט באמצעותו ניתן להסיר בקלות את הסוללות מתוך מכשיר השמיעה ולנקות את התא שלהן.
    • מקל שעווה או מקל עם לולאה בקצה: כלים אלו נועדו להסיר שעווה או לכלוך אחר שהצטבר על מכשיר השמיעה ובתוך פתחיו השונים באופן בטוח.
    • מולטי-טול (MultiTool): אביזר ורסטילי הכולל גם מברשת עדינה וגם מקל דק לניקוי שעווה ממכשיר השמיעה (ראו ציור).
    Rate this post