עובדים ברעש או בפסטיבלים והופעות מוסיקה? כך תשמרו על השמיעה

מכשירי שמיעהטיפול בטינטון

אחד הבילויים האהובים ביותר על אנשים בימינו ולא משנה באיזה גיל, הוא בילוי בפסטיבל מוסיקה או הופעות מוסיקליות כאלה ואחרות. אז נכון, המוסיקה הרועשת המתנגנת במקומות כאלה היא בדרך כלל חלק מהחוויה ומהסיבות בגינם אנשים בוחרים בבילוי הזה, אך חשוב לזכור שלמוזיקה רועשת עשויות להיות השלכות שליליות לא נעימות כלל על השמיעה ובמקרים רבים גם בלתי הפיכות.

על איזה השלכות מדובר? ובכן, חשיפה לרעש חזק בעוצמה של יותר ממאה דציבלים ופרק זמן קצר אפילו, בין חמש לעשר דקות (בהופעות מדובר על דציבלים גבוהים בהרבה לפרק זמן ארוך יותר), עשויה לגרום לבעיות שמיעה בלתי הפיכות. רעשי זמזום וצפצופים מציקים באוזן הנקראים טינטון וירידת שמיעה, עלולים להתרחש הרבה יותר ממה שאתם חושבים.
חומרות ירידות השמיעה

מדוע זה קורה? החשיפה הארוכה למוסיקה למעשה גורמת למוות של התאים באוזן הפנימית המפעילים את עצבי השמיעה. בלי התאים הללו, הפעלה של עצבי השמיעה הללו הופכת כמעט למשימה בלתי אפשרית.

אז מה עושים?

שימו לב, אנו לא אומרים שלא ללכת לפסטיבלים ולהנות מהופעות מוסיקה, אלא לשים לב ולמלא אחר הוראות פשוטות שיגנו על השמיעה שלכם. אלו הצעדים החיוניים שתוכלו לנקוט בשביל לעשות כך:

  • השתמשו באטמי אוזניים: ישנו מגוון רחב של סוגי אטמים בשוק והבסיסיים ביותר הם גם לא יקרים מדי ולא מדובר בהוצאה כבדה. האטמים לא ימנעו מכם לשמוע שיחות ובוודאי שלא ימנעו מכם לשמוע ולהנות מהמוסיקה. מה שהם כן יעשו זה יחסמו את הרעשים בדציבלים הגבוהים והמסוכנים ויגנו על השמיעה שלך. 
  • השתמשו באטמים של המוזיקאים: מדובר בצעד חובה אם אתם חובבי הופעות ונוהגים לבלות בהרבה כאלה. מדובר באטמים מיוחדים שינקו את העיוותים בשמע, יורידו את עוצמת הווליום לרמה נוחה ובטוחה ויעזרו לכם לשמוע את המוסיקה כראוי. 
  • קחו הפסקות קבועות: בין אם אתם בהופעה, פסטיבל או מסיבה רועשת – אם תקפידו לקחת הפסקות יזומות ולהתרחק ממקור הרעש, יעלה הסיכוי שתמנעו ממצבים מסכני שמיעה. זמן החשיפה לרעשים החזקים הוא קריטי בשמירה על השמיעה, וההבדל בין אובדן שמיעה זמני לקבוע עשוי להיות לעתים עניין של דקות ספורות. 
  • התרחקו מהרמקולים: רמקולים בהופעות ומסיבות מפיקים צלילים בעוצמה של כ-110 דציבלים. סאונד בעוצמה כזו בהחלט עשוי לגרום לאובדן שמיעה תמידי וככל שתעמדו קרוב יותר לרמקולים כך עולה הסיכון. המזל הוא, שבמפגש עם האוויר הפתוח הצלילים נבלמים ולמעשה נחלשים ועל כן חשוב לשמור מרחק ממקור הסאונד, הרמקולים. 
  • הורידו אפליקציה למדידת דציבלים: יש עשרות אפליקציות כאלה בחנויות האפליקציות השונות החל מאפליקציות חינמיות לחלוטין ועד לכאלה בתשלום. אתם נמצאים ליד מקור רעש שמגיע לבין 90 ל-100 דציבלים במקום פתוח או אפילו עד 110 במקום סגור? זה הזמן לשלוף את אטמי האוזניים. 
  • שימו לב תמיד מה מצבכם הגופני: הקפידו לשתות הרבה כדי להגביר את זרימת הדם ששומרת על שמיעה תקינה ואכלו מאכלים נוגדי חמצון. מדדו בשעון או בסלולרי את משך החשיפה שלכם כדי לדעת מתי לקחת הפסקות והתרחקו ככל הניתן מלב מקור השמע. מומלץ לפנות למכון שמיעה על מנת שתעברו בדיקת שמיעה אם תרגישו ירידת שמיעה אחרי עבודה ברעש.שמיעה דרך מכשירי שמיעה בסביבה עם רעש או כמה אנשים מדברים ביחד

עובדים בבמות, בפסטיבלים או בכל עבודה שמאמצת את השמיעה?

רמות הדציבלים הגבוהות בפרקי זמן ארוכים הן ידועות בתחום התעסוקה בזה. שימו לב ראשית שלמעסיקים שלכם יש אחריות על בריאותכם ובתוך כך כמובן על כך שהשמיעה שלכם לא תפגע והם צריכים לספק ציוד מיגון מרעשים במקרה הצורך. רוב המדינות בעולם מגדירות רמת חשיפה לרעשים חזקים בטווח הנורמה ומומלץ להתעדכן ולבדוק האם מקום העבודה שלכם פועל לפי התקנות הללו.

טיפ חשוב מאודיו סאונד למי שעובד עם מכשירי שמע כמו מערכת קשר ואזניות: הקפידו תמיד על חוק ה-60/60. האזינו בווליום של עד 60% מהשמע המקסימלי שמספק המכשיר ולא יותר מ-60 דקות ברצף, אחריהן מומלץ לתת לאזניים מנוחה של 20 דקות לכל הפחות.

[gico-faq-details]

5/5 - (1 vote)