מכון מכשירי שמיעה בכפר סבא

שירות הגעה עד בית הלקוח

כתובת: שירות הגעה עד בית הלקוח

טלפון077-9978814

שעות פעילות:

א' -ה: 8:00-20:00

ו':  8:00-16:00

אתרhttps://www.audiosound.co.il/

שירותים שאנחנו מציעים בבית הלקוח: בדיקת שמיעה עם ציוד נייד ומותאם לבדיקות שמיעה בשטח,הדגמת מכשירי שמיעה בבית הלקוח לפני הרכישה, התאמת מכשירי שמיעה, כיוונים למכשירי שמיעה, תיקונים מכשירי שמיעה.

סניף כפר סבא

מכשירי שמיעה כפר סבא

בכפר סבא אנחנו עובדים דרך ביקורי בית בלבד וכל תהליך ההתאמה מתבצ בבית הלקוח. השמיעה היא אחד מ5 החושים, שקשה לתפקד בלעדיהם, בלי שמיעה העולם שלנו יראה שקט במיוחד. לכן חשוב מאד לדעת  אם ישנה בעיית שמיעה צריך לעלות עליה כמה שיותר מוקדם. יש לדעת כי רבים מהאנשים נולדו עם בעיות שמיעה או בעיות שונות ומשונות הקשורות לשמיעה, וכן ישנם אנשים עם בעיות שמיעה נרכשות מכל הגילאים, החל מגיל ינקות ועד הגיל השלישי. ישנן סיבות רבות מאד ללקויות שמיעה, החל מחירשות מלאה שלא ניתן לשמוע את הצלילים,  וכן אנשים רבים נעשו חרשים לפתע, מרמה לא מלאה, באמצע החיים בעקבות מחלה או בעקבות תאונה.

אלו סוגים של לקויות שמיעה קיימות?

שמיעה לקויה על פי מקום הפגיעה- ניתן לראות כי אנשים וגם ילדים סובלים מלקות שמיעה. לקות השמיעה יכולה להיות בפגיעה באוזן התיכונה, פגיעה באוזן החיצונית. או הפנימית או אחרית, ופגיעה זו יכולה להגיע עד כדי אובדן השמיעה כלל.

ליקוי שמיעה מולד- לצערנו חלק מהאנשים נולדו, בלי יכולת שמיעה, שהיא אובדן שמיעה על פי ההגדרה.

ליקוי שמיעה נרכש- ליקוי שמיעה נרכש הוא לקוי שמיעה, שלא נולדים אתו, אלא שהוא נרכש במהלך החיים. ליקוי השמיעה בקרב אנשים יכול לקרות גם לאחר הלידה, כלומר שאובדן השמיעה נעשה כתוצאה ממחלה או פציעה של הילד או שזה מולד.

האם ישנה דרך לטפל בילדים חירשים מלידה?

ישנה הוכחה כי אי אפשר לגרום לילדים שנולדו חרשים לשמוע כמו באוזן רגילה, על ידי שתל שבלול שהוא שתל שמוכנס לתעלת האוזן בניתוח, כלומר אין עדיין טיפול שיחזיר לילד את השמיעה שלו, אבל עדיין שתל שבלול יכול להוות פתרון זמני ואולי אף קבוע, על מנת לשמוע יותר טוב.

בדיקות שמיעה

לא תמיד אנחנו שמים לב, כאשר השמיעה שלנו מתחילה לרדת, וכאשר כן שמים לב, זה יכול להיות מאוחר מידי, ולכן מומלץ מאד לבצע בדיקות שמיעה אחת למספר שנים, על מנת לגרום לכך שיאבחנו את הבעיה האלו בזמן. יש לדעת כי בידי הצוות המטפל קיימים כלים שונים, על מנת לאבחן בעיות שמיעה מהר ככל האפשר.

 

לכן חשוב לומר כי יש להתאים את מכשירי השמיעה, על מנת ליצור התאמה מושלמת עבור אנשים עם לקויות שמיעה משמעותיות. חשוב מאוד לדעת  כי ישנה חשיבות רבה מאד לבצע בדיקת שמיעה, אשר תיתן יותר אופציות לאנשים שנולדו חירשים או לחילופין לאנשים שרכשו לקויות שמיעה חמורות, ולכן כדאי וחשוב מאד לבצע בדיקות שמיעה לעיתים תכופות, כי כל פעם הטכנולוגיה מתפתחת לאין ערוך, ונוצרים ניתוחים ומכשירי שמיעה היכולים לתת פתרונות רבים וטובים.

 

סוגי בדיקות שמיעה

בדיקה רפלקס אקוסטי

זוהי בדיקה מיוחדת, המבוצעת על ידי מכון שמיעה המתמחה בכך, רפלקס אקוסטי הוא  כינוי לתגובה לא רצונית של כיווץ שרירי האוזן התיכונה, כאשר משמעים לה רעש חזק, כתוצאה מתכווצות של השרירים האלו, האוזן נעשית מוגנת בקלות רבה יחסית לרעשים אקוסטיים.

בדיקת טימפנומטריה

הבדיקה הזו מתבצעת, על ידי מכשיר מיוחד הנקרא טימפנומטריה. המכשיר הזה פועל בצורה הבאה, המכשיר מוכנס אל תוך האוזן ומפעיל סדרה של צלילים חזקים מאד, שבאוזן שאין לה לקות שמיעה כלל ניתן יהיה לראות את השרירים הקטנים שבאוזן התיכונה מתכווצים, כאשר ניתן לומר כי כאשר הבודק רואה שאין התכווצות של השרירים האלו או שהם מתבצעים באופן איטי מידי, יש לחשוש כי המטופל שלפנינו סובל מירידה בשמיעה.

למי הבדיקה הזו יעילה?

הבדיקה הזו אינה יעילה לכל אדם, אלא היא יעילה לקבוצה של אנשים מסוימים. מדובר על אנשים שהם אינם יכולים לשמוע היטב, כלומר אנשים כאלו, שיש להם בעיה בשמיעה או ירידה בשמיעה שהיא ידועה, אבל אינם יכולים להגיב לבדיקת שמיעה רגילה כמו ילדים קטנים, תינוקות, וזקנים.

איך הבדיקה הזו מתבצעת?

הבדיקה הזו מתבצעת בשיטה קלה מאוד, הקלינאי תקשורת מחדיר את המכשיר אל תוך האוזן התיכונה של המטופל, המכשיר משמיע למטופל צלילים רמים מאוד, ולאחר מכן מבצע שקלול של צלילים אלו ובוחן בהחלט את רמת השמיעה של האדם.

המצבים שמזוהים על ידי הבדיקה הזו הם ניקוב של עור התוף, חצוצרת  השמע שהיא אינה מתפקדת היטב. כמו כן הבדיקה משמשת על מנת לאבחן את מסלול השמיעה שעובר אדם מהאוזן התיכונה ועד גזע המוח. במקרים האלו בהחלט יש אפשרות לדעת את כמות ואופן הירידה בשמיעה של האדם.

למה כדאי לי לבצע את הבדיקה?

כדאי לי לבצע את הבדיקה הזו משום שבניגוד לבדיקות אחרות, שבהן יש צורך בשיתוף פעולה של המטופל בבדיקה זו אין צורך בכך, והיא קלה מאוד לביצוע אינה כרוכה בכאב כלל, וכן נותנת תוצאות בקלות ובמהירות.

סיבות לירידה בשמיעה

על מנת לאבחן ירידה בשמיעה יש לבצע בדיקת שמיעה במידה, ויהיה אבחון על פי בדיקות . ניתן לומר כי במידה והבדיקות יתנו תוצאה שאינה משתמעת לשני פנים ניתן יהיה לאבחן על ירידה בשמיעה. חשוב מאד לדעת כי במידה ויש ירידה כזו יהיה צורך בהתאמת מכשיר שמיעה.

  • גיל– גיל הוא אחת הסיבות היותר משמעותיות, על מנת לירידה בשמיעה. במשך השנים ככל האדם מתבגר העצב באוזן האדם כבר אינו מתפקד כמו שבעבר, ולכן חשוב מאד לדעת כי ככל שהגיל מבוגר יותר כך תהיה בעיה עם האוזניים בהמשך החיים. חשוב לציין כי מדובר על גילאים של 65 פלוס.

  • חשיפה תמידית לרעש חזק מאד– חשיפה תמידית של רעש כמו במפעלים, חשיפה של רעש זה עלול לגרום לבעיות בשמיעה.

  • שימוש במחלות– ניתן לומר ישנן מחלות העלולות לגרום לירידה בשמיעה.

  • אובדן פתאומי– ניתן לומר כי קיימת אובדן פתאומי שאינו קשור כלל לגיל.

  • גנטיקה–הורים עם לקויות שמיעה, וילדיהם אלו מתקשים יותר לשמוע היטב.

חשוב לדעת לגבי בדיקות שמיעה כי יש לבצע אותן על מנת לטפל על ידי התאמת בעיות שמיעה, ולכן יש לגשת לאור הממצאים הללו לבדיקות שמיעה ולהתאמת של מכשירי שמיעה חדישים בהתאם לבעיה.

מכשירי שמיעה למי מתאים וכיצד רוכשים?

מכשירי שמיעה מתאימים לאוכלוסייה מאד מסוימת, בניגוד למה שחושבים ניתן לומר כי ישנם הרבה אנשים שיש להם מכשירי שמיעה. ניתן לומר כ16%  מהאוכלוסייה  בישראל, כמיליון אנשים סובלים מבעיות שמיעה, המצריכות מכשיר. ניתן לראות כי אנשים בעלי בעיות שמיעה מאובחנות נהנים ממכשירים מותאמים להם במיוחד, ורמת השמיעה היא אכן חזרה לרמת הנורמה.

ניתן לומר כי ישראלים רבים נהנים מאד ממכשירי שמיעה הגורמים לכך שהחיים שלהם נעשים טובים יותר.

אך לעומת אנשים אלו הנהנים מהחיים טובים ללא בעיות שמיעה כלל, ישנם אנשים שלמרות שהם מאובחנים כאנשים שצריכים מכשיר, הם אינם זוכים לקבל אותם מכל מיני סיבות. הסיבה האלו אינן משנות. מחקרים מציינים כי הרכבת מכשירי שמיעה מומלצים לאדם שצריך אותם הם כמו משקפיים לאדם שזקוק להרכבת המשקפיים. חשוב לציין עובדה שלא תמיד כולם מודעים לה, והיא שאובדן השמיעה הינה הדרגתית ולמנוע התדרדרות באיכות השמיעה  חייב לדרוש שימוש במכשיר שמיעה.

איך יודעים אם האדם זקוק למכשיר שמיעה?

על מנת שהאדם יהיה זקוק למכשיר שמיעה חשוב שהוא יהיה מודע לעצמו ותפקוד הכללי שלו ביום יום. גם לסביבה של האדם ישנה חשיבות, וצריכה להפנות את תשומת ליבו לכך, שקשה לה לפתע לתקשר אתו, ובכך יעזרו להבין שיש לו קושי בשמיעה והוא זקוק למכשיר שמיעה בדחיפות.

התאמת מכשירי שמיעה בכפר סבא

אם אתה תושב כפר סבא ואובחנת  על ידי קלינאי תקשורת כסובל מאד מליקוי ברמה חמורה  המצריכה טיפול או שיקום על ידי מכשיר שמיעה. .

אלו שירותים ניתן לקבל במכון השמיעה?

במכון השמיעה בכפר סבא ניתן לקבל את השירותים הבאים, אבחון הבעיה, על ידי קלינאי תקשורת, התאמת מכשיר שמיעה מגוון רחב של מכשירי שמיעה שיש ברשות המכון שלנו, המותאם במיוחד למטופל.

בנוסף לכך גם במכון השמיעה יש טיפולי דיבור המותאמים במיוחד לבעיות השמיעה של המטופל, ומתאימים גם לילדים וגם למבוגרים.

התאמת מכשירי שמיעה בכפר סבא

התאמת מכשירי שמיעה בכפר סבא היא תהליך ארוך מאד שלא נעשה בנקל וכלאחר יד. התהליך הזה, מתבצע על ידי קלינאי תקשורת מוסמך, ונעשה לאחר בדיקות שמיעה רבות  במיוחד, על מנת להתאים את מכשירי השמיעה באופן המטיבי ביותר. .

מה היתרונות של מכון שמיעה קרוב לבית?

  • מתאים גם לאנשים שהם אינם ניידים במיוחד– לעיתים, האנשים אינם ניידים כמו מבוגרים, ילדים ועוד, ולכן הם מתקשים לנסוע נסיעה אל מחוץ לעיר, ולכן טוב שמכון השמיעה נמצא לידם.

  • אם יש בעיה קל לבוא לתקן– אם ישנה בעיה מסוימת במכשיר השמיעה במהלך תקופת ההסתגלות לא צריך להגיע למרחק רב אפשר גם להגיע למכון השמיעה הקרוב לביתך.

היתרונות בבדיקת שמיעה בבית הלקוח

התאמת מכשירי שמיעה במיוחד בגיל השלישי כרוכה בבדיקות שמיעה רבות, שאלה  אנשים לא צעירים ישנו קושי רב ללכת מרחק אפילו לזמן קצר, ולכן קשה להם להגיע עד למכון השמיעה אפילו אם הוא קרוב למקום המגורים שלהם. הם אינם צריכים להגיע פעם אחת אלא מספר רב של פעמים, על מנת לאבחן היטב את בעיית השמיעה שלהם, ולכן האופציה של בדיקת השמיעה בביתם תיתן להם את האפשרות לבצע בדיקת שמיעה בנחת וללא צורך של קביעת תורים וניידות, שהיא קשה מאד בגיל הזה.

 

ניתן לומר כי בדיקת השמיעה אצל הלקוח נותנת ללקוח את היתרונות הבאים:

  • הבדיקה נעשית בקלות ובמהירות
  • יש תוצאות מיידיות של תשובות
  • הבדיקה מתבצעת, על ידי צוות יסודי ומיומן
  • התוצאות שוות ערך לבדיקה הנעשית במכון השמיעה

איזה שירותים נוספים נותן מכון השמיעה בבית הלקוח?

התאמת מכשירי  שמיעה בכפר סבא

אם אתם תושבי כפר סבא ועברתם כבר בדיקת שמיעה שהתוצאות שלה הראו מבעד לכל ספק כי אתם זקוקים למכשירי שמיעה. באודיו סאונד יכולים לבצע את התאמת מכשירי השמיעה בבית הלקוח. הבדיקה יכולה להתבצע לאחר התאמת המכשיר, על ידי הסבר על המכשיר על אופן התפעול, ועל ההתאמה הכוללת של המכיר לצרכים של הלקוח.

במקרה שהמכשיר מצריך שירותים תקופתיים או אחרים הם ניתנים גם בבית הלקוח. על מנת להיטיב עם הלקוח