אורך החיים של מכשירי שמיעה

ניקוי מכשירי שמיעה

להדגמת המכשיר בבית שלך ללא התחייבות והצעת מחיר מלא פרטים ונחזור אליכם. או צורו איתנו קשר 0779978814


    אורך חיים כללי של מכשירי שמיעה

    בדומה לטלפונים ניידים, אוזניות, טלוויזיות ומוצרים טכנולוגיים דיגיטליים אחרים, גם מכשירי שמיעה עברו מהפכה בכל הנוגע ליכולות שלהם ולאופן שבו הם משפרים חיינו, והם מעולם לא היו נוחים, אסתטיים ומתקדמים כמו שהם כיום.

    בממוצע, אורך החיים של מכשיר שמיעה הוא 3 עד 7 שנות שימוש בשימוש סביר, בהתאם לדגם המכשיר, כאשר דגמים מסוימים יכולים להחזיק אף יותר זמן. מכשירי שמיעה המורכבים בתוך האוזן מחזיקים לרוב בין 4 ל-6 שנים, בעוד שמכשירים המרוכבים מאחורי האוזן מחזיקים בין 5 ל-6 שנים. ההבדלים נובעים מהאופן בו בונים את המכשיר, האופן שבו מרכיבים באוזן ומתחזקים אותו – מכשירים המורכבים בתוך האוזן חשופים ליותר לחות ולטמפרטורות גבוהות יותר בשל המגע עם הגוף, מה שמביא לחשיפה רבה יותר לשעוות אוזניים ולזיעה. מכשירים המורכבים מאחורי האוזן (כלומר, מאחורי האפרכסת) מאווררים הרבה יותר ולכן פועלים בתנאים יבשים ונוחים יותר, שמאריכים את אורך חייהם.

    במקביל, אורך החיים של מכשירי שמיעה מושפע מאורח החיים והצרכים של המרכיב שלהם. אם חלה החמרה בירידת השמיעה של המרכיב, אז ייתכן כי מכשיר השמיעה שברשותו לא יוכל להוות מענה הולם לצרכיו ולירידת השמיעה שלו.

    ייצור ובניה של מכשירי שמיעה

    כששומעים את המונח "מכשירי שמיעה", עבור רבים התמונה הראשונה שתעלה בראש היא של מכשיר מגושם בצבע גוף, אולם מכשירי שמיעה מעולם לא היו כל כך רחוקים מהדימוי הזה כמו שהם כיום. כיום, מכשירי שמיעה הם למעשה מחשבים זעירים בעלי מעבדים עוצמתיים המתוכננים תוך התייחסות לאסתטיקה וארגונומיה. המכשירים האלה קטנים, דיסקרטיים ועשויים חומרים עמידים השומרים על הרכיבים הרגישים שבתוכם, כגון סיליקון, פלסטיק מחוזק ומתכת, ומצופים בשכבה דקיקה של חומר דוחה לחות ולכלוך. בנוסף לכך, מכשירי השמיעה כיום מסוגלים לספוג יותר "מכות" וטלטולים. מכשירי שמיעה מודרניים הם בהחלט יותר עמידים מקודמיהם, אבל במשך הזמן, עם התעייפות החומר, עלולות לצוץ בעיות במבנה שלהם.

    איך תחזוקה של המכשיר משפיעה על אורח חיים שלו

    מכשירי שמיעה הם סוס עבודה של ממש: למרות גודלם הזעיר, הם עוצמתיים במיוחד ומסוגלים לספק עבודה יומיומית בתנאים לא פשוטים. בגלל שמרכיבים אותם מדי יום, הם חשופים באופן קבוע לזיעה, שמנים מהגוף, לחות, אבק ולכלוך. בעת קבלת מכשירי השמיעה, קלינאי התקשורת ינחה אתכם כיצד לשמור ולתחזק את מכשירי השמיעה שרכשתם כדי שיוכלו לשרת אתכם נאמנה לאורך זמן רב. הדרך הכי טובה לעשות זאת היא לנקות את מכשירי השמיעה שלכם על בסיס יומיומי.

    כשאינכם מרכיבים את מכשירי השמיעה, עליכם לוודא כי הם בטוחים ונמצאים בסביבה יבשה. כדאי לשקול רכישה של מכשיר המסלק לחות שיפעל במהלך הלילה ויסלק את הלחות שהצטברה לאורך היום בתוך החללים הזעירים של מכשיר השמיעה. כמו כן, חשוב למסור את מכשירי השמיעה מדי 3-4 חודשים לניקוי שנעשה על ידי אנשי מקצוע; אפילו אם אתם ממלאים אחר הוראות התחזוקה שקיבלתם בעת הרכישה, ישנם מכשירי שמיעה  לנקות קשה מאוד  באופן יסודי לבד. לכן, מומלץ למסור את מכשירי השמיעה לאיש מקצוע שינקה אותם כראוי וידאג כי הם יאריכו חיים וישרתו אתכם נאמנה.

    צרכי שמיעה פרטניים

    בדומה לטכנולוגיות של מכשירי שמיעה, יכולת השמיעה שלכם תמשיך להשתנות. כשמתאימים לכם מכשירי שמיעה, משתדלים להמליץ על דגם שיתאים לצרכי השמיעה הייחודיים שלכם וכן לאורח חייכם ולתקציבכם. במקביל, יצרניות מכשירי שמיעה ממשיכות להמציא ולחדש, כשהן משחררות לשוק מכשירי שמיעה יותר ויותר חדשניים ומתקדמים. זו אחת מהסיבות שקלינאי תקשורת ממליצים לערוך בדיקת שמיעה מדי שנה, שתאפשר לכם להיות מעודכנים לגבי כל שינוי שחל ביכולת השמיעה שלכם – אם חל שינוי משמעותי, ייתכן כי ייטב לכם לרכוש מכשיר שמיעה חדש שיתאים לצרכיכם כפי שהם כעת.

    חשיבות מכשירי שמיעה

    אם קבלתם מרשם למכשירי שמיעה מאודיו סאונד, לא קיימת בכלל שאלה האם אתם זקוקים להם. מכשירי שמיעה משפרים את החיים של מי שמרכיב אותם גם מבחינה בריאותית וגם מבחינה חברתית ורגשית; הם שומרים אזורים במוח הקשורים לשמיעה מתפקדים ומונעים מהם להתנוון, וכן גורמים למרכיב להיות מודע וזהיר ביחס לסביבתו. למרות שחוויית השמיעה כשמרכיבים מכשירי שמיעה עלולה להרגיש מעט מוזרה בהתחלה, מכשירי שמיעה מסוגלים לשפר את השמיעה שלכם. בדומה לכל רכישה של פריט יקר ערך או מותאם אישית, חשוב להקדיש זמן לבחירת מכשיר השמיעה עבורכם, ולהקפיד לבחור מכשירי שמיעה שתואמים את צרכיכם ואת אורח חייכם. כשתתחילו להרכיב מכשירי שמיעה תגלו שלא רק הצלילים שאתם שומעים הופכים לעשירים וברורים יותר, אלא גם חייכם ישתפרו – זה מה שנקרא להשקיע בשמיעה.

    5/5 - (1 vote)