הסכנות מניקוי האוזניים בקיסמי אוזניים וצמר גפן

ניקוי אוזניים בקסמי אוזניים

הדגמת המכשיר בבית שלך ללא התחייבות והצעת מחיר מלא פרטים ונחזור אליכם. או צורו איתנו קשר 0779978814

    ניקיון האזניים באמצעות קסמי האזניים בעלי צמר הגפן בקצה, הפכו כבר מזמן לשלב אינטגרלי ברוטינת הניקיון של אנשים רבים ברחבי העולם. למעשה, ישנם כאלה שכבר פיתחו התמכרות מסוימת לעניין ועושים את זה מספר פעמים ביום לשם ההנאה ולא רק לצורך הניקוי של האזניים.

    ולצד כל זה, האם ידעתם שבפעולת הניקיון הפשוטה לכאורה הזאת ישנם סיכונים רבים? הנה כל הסיבות מדוע כדאי מאד שתפחיתו את קצב ניקוי האזניים שלכם:

    סכנה #1 – גירוי יתר   

    מרבית האנשים מנקים את תעלות האוזן שלהם כאשר הם חשים גירוד, אותו הם משייכים לשעוות האוזניים שהצטברה שם. למעשה, לא שעוות האוזניים היא שגורמת לגרד, אלא שהגירוד מופיע פשוט בפני עצמו. ככל שתשמשו במקלות האוזניים, תהפוך האוזן ליבשה יותר ובכך בעצם תחמירו את הגירוד שאתם חשים, תוך שאתם חושפים את האזניים שלכם לחיידקים הרעים מבחוץ. אם אתם סובלים מגרד חמור באוזן שאינו עובר, מומלץ מאד פשוט להיוועץ עם הרופא שלכם.

    סכנה #2 – החדרת השעווה לעומק האוזן

    אחד הדברים הנפוצים והלא נעימים במיוחד שעשויים להתרחש כשאנו מנקים את האוזן, הוא מצב בו אנו דוחפים את שעוות האוזניים עמוק יותר לתוך תעלת האוזן ומקרבים אותה מאד לעור התוף. מצב כזה לא רק שיוצר כאב חזק ביותר, הוא גם עלול להביא לרידה משמעותית בשמיעה או אפילו אובדן שמיעה זמני. חשוב לדעת שבמקרים כאלה, בהם שעוות האזניים מכסה את העור התוף, הסרה וניקוי שלה יהיו משימה מורכבת אפילו בעבור רופאים מומחים וגם לאחר הטיפול הכואב, תאלצו להקדיש זמן רב של טיפול אישי על מנת להביא להחלמת האוזן. ראו הוזהרתם.

    סכנה #3 – תאונות בעת הניקיון

    בזמן שאתם מנקים את האזניים, כל תזוזה או מכה קלה שתקבלו עשויה להיות הרת אסון. איבדתם שיווי משקל? אדם אחר בבית עבר לידכם ונתן לכם דחיפה קלה? הכלב רץ והסתבך לכם בין הרגליים? ובכן, אם כל זה קורה בזמן שניקיתם את האזניים עם מקל אזניים והוא נכנס עמוק יותר ממה שהתכוונתם, אל תתפלאו אם תחוו את אחד משני המצבים הבאים:

    • כפי שתיארנו בפסקה הקודמת, אם המקל ייכנס עמוק מדי יחד עם שעוות האוזניים, עלול להיווצר מצב של ניקוב עור התוף. אתם תחושו כאב רב, אולי תראו דם ונוזלים נוספים ותזדקקו לטיפול רפואי מקצועי שיהיה במקרה הגרוע ניתוח.
    • אם הדחיפה תהיה אפילו חזקה יותר, הנזק שיווצר עשוי להיות אף גדול יותר עם פגיעה בעצמות ובמבנה האוזן הפנימי העדין. אם זה קורה ונעשה ניקוב של החלקים הללו, הנוזל הפנימי עשוי לדלוף, מה שיכול להביא גם למצב של אובדן שמיעה תמידי.

    מבנה תעלת האוזן שלנו מעוצב במיוחד בשביל לאפשר לנו לנצל היטב את חוש השמיעה. תעלת האוזן היא קטנה וקשה מאד להיכנס אליה. לכן, מומלץ לתת לה פשוט לעשות את העבודה שלה, שהיא להרחיק עצמים זרים מתוכה ולשמור על עצמה נקייה מחיידקים ובקטריות שונות.

    איך זה נעשה? ניחשתם נכון – בעזרת שעוות האוזניים ממנה אתם משתוקקים כל כך להפטר. שעוות האוזניים נעה ומתפשטת באופן טבעי בזמן שאנו מדברים, לועסים או מבצעים תנועות אחרות עם הלסת. היא מהווה חוצץ מושלם בין האוזן שלכם, לחיידקים שמגיעים אליה או לחרקים קטנים שהתגלגלו אליה בטעות. תפקידה של שעוות האוזניים דומה מאד לתפקיד הדמעות בעיניים שלנו, היא בעצם חומר סיכוך טבעי ומצוין שמגן על האוזניים שלנו.

    אז מה עושים?

    באוידו סאונד ניתן לכם כמה טיפים.אם אתם יכולים להמנע לחלוטין מניקיון האוזניים באמצעות מקלות אוזניים, מומלץ מאד לעשות כך. את שעוות האוזניים שהצטברה לכם בחלק החיצוני של האוזן תוכלו לנקות בקלות וללא חשש באמצעות מגבון לח, ואם אתם דואגים שיש לכם יותר שעווה בתוך האוזן, פשוט היוועצו ברופא שיבדוק אתכם ויוכל לומר אם מדובר במצב תקין, או שיש עניין רפואי שיש לתת עליו את הדעת. 

    אם אתם ממש לא יכולים להתאפק ופשוט חייבים לנקות את האוזניים עם מקלות הצמר גפן, עדיף לעשות זאת כמה שפחות ובתדירות נמוכה ככל הניתן. השתמשו במקלות בעלי ראש גדול במיוחד, שבו בנחת וודאו שאין שום דבר שיכול להפריע לכם בזמן הפעולה והקפידו להכניס את המקל כמה שפחות לעומק.

    ואם אתם עדיין מבולבלים זכרו – לא כדאי לשום דבר בגודל קטן יותר מהמרפק שלכם להיכנס לתוך חלל האוזן שלכם! מומלץ להתייעץ עם קלינאי תקשורת או במכון שמיעה שלכם לגבי ניקוי אוזניים

    [gico-faq-details]

    4/5 - (4 votes)