מהם הנזקים הכרוכים באי הרכבת מכשירי שמיעה ?

להדגמת המכשיר בבית שלך ללא התחייבות והצעת מחיר מלא פרטים ונחזור אליכם. או צורו איתנו קשר 0779978814

    רבים מבני ה-60 ומעלה סובלים מירידת שמיעה אבל לא מטפלים בה, מסיבות שונות: דחיינות, הדחקה, מבוכה להרכיב מכשיר שמיעה, ועוד. הפתרון העיקרי לבעיות שמיעה הוא הרכבת מכשירי שמיעה. מכשירי שמיעה מסוגלים לפתור בעיות כמו הבנת הדיבור לקויה, שרבים מהסובלים ממנה חשים כי הם אכן שומעים, אבל לא תמיד מצליחים להבין באופן ברור מה אנשים אומרים להם.


     
    חשיבות האבחון המוקדם של ירידת שמיעה
    השמיעה שלנו נפגמת באופן הדרגתי, לאורך שנים, וכמעט שלא מתרחשת בבת אחת. לכן, מומלץ לבני מעל 60 לערוך בדיקת שמיעה פעם בשלוש שנים, ולמי שנמצא כי סובל מירידה שמיעה לערוך בדיקת שמיעה פעם בשנה, לצורך מעקב. במהלך בדיקת השמיעה תוכלו לקבל משוב על אופי וחומרת ירידת השמיעה שלכם ותוכלו לדעת האם אתם אכן זקוקים למכשיר שמיעה, או לא.
     
    תסמינים לירידת שמיעה

    • לקות בהבנת דיבור – ככל שירידת שמיעה חמורה יותר, כך קשה להבין היטב מה אנשים אומרים. הקושי נובע מכך שאיננו שומעים את כל טווח הצלילים היטב, כך שבהירות הדיבור יורדת. בעיה זו מחמירה בסביבות האזנה מאתגרות הכוללות רעשי רקע או כשמספר אנשים מדברים בו זמנית.
    • הגברה יתרה של עוצמת הטלוויזיה.
    • קושי בהבנת דיבור המגיע מאחורי הגב או ממרחק.
    • קושי בהבנת דיבור חלש או מהיר.
    • בקשות חוזרות מן הסובבים לחזור על דבריהם או להבהיר את מה שאמרו.

    חשיבות הרכבת מכשיר שמיעה בזמן
    קיימת חשיבות להרכבת מכשיר שמיעה בזמן, לפי המלצת איש מקצוע. ככל שהזמן עובר וירידת השמיעה לא זוכה לטיפול ושיקום, כך המוח מסתגל להרגלי שמיעה קלוקלים ושמיעה לא טובה, מה שגורם לחלק האחראי על שמיעה להתנוון וכתוצאה מכך "לשכוח" צלילים, ובסופו של דבר ההסתגלות להרכבת מכשיר שמיעה הופכת קשה יותר. חוש השמיעה שלנו הוא כמו שריר, שכדי לשמור על בריאותו יש להפעילו. הפעלה זו נעשית באמצעות הרכבת מכשיר שמיעה המותאם לצרכי המשתמש. בנוסף לפן השמיעתי, אי טיפול בירידת שמיעה עלולה להזיק גם בתחומים אחרים:

    • אנשים עם ירידת שמיעה לא מטופלת בעלי סיכוי גדול יותר לפתח דמנציה (שיטיון).
    • ירידת שמיעה עלולה להביא לפגיעה בקישורים חברתיים ולהפוך אדם לפחות חברתי. הקושי להשתתף באופן פעיל בשיחות גורם לאדם להיות מבודד יותר, והניסיון ליצור אינטראקציות חברתיות הופך לנטל.
    • חוסר יציבות ואובדן שיווי משקל.

    5/5 - (2 votes)