כל מה שאתם צריכים לדעת על מכשירי השמיעה הזעירים. יתרונות וחסרונות

להדגמת המכשיר בבית שלך ללא התחייבות והצעת מחיר מלא פרטים ונחזור אליכם. או צורו איתנו קשר 0779978814

    לעתים קרובות נראות מהווה מחסום משמעותי להרכבת מכשירי שמיעה. רבים חושבים על מכשירי השמיעה הישנים, שהוריהם או סביהם נהגו להרכיב שהיו מגושמים, גדולים ובולטים מאחורי האוזן. לעומת מכשירים אלה, מכשירי השמיעה הזעירים החדשים מהווים פתרון יעיל לבעיית הנראות וגם לבעיות השמיעה: הם קומפקטיים, כמעט שלא נראים באוזן, מתקדמים מבחינה טכנולוגית, נוחים לשימוש וניתן להרכיב ולשלוף אותם מן האוזן בקלות.


    היום מכשירי שמיעה נהיו קטנים ודיסקרטיים יותר. מכשירי השמיעה הקטנים היו בעבר חלשים וכיסו רק עד ירידות בינוניות של השמיעה. היום מכשירי שמיעה הקטנים נהיו חזקים יותר והם מכסים ירידות חמורות יותר.

    מכשירי השמיעה הקטנים הם בהתאמה אישית. מצריכים לקיחת מידות לאוזניים, ומיוצרים במעבדה לפי המידות האוזן.

    המכשירים הקטנים אמורים לשבת בנוחות באוזן, לא לצאת ממנה ולא אמורים להציק.

    מה הוא מכשיר שמיעה זעיר?
    מכשירי שמיעה זעירים הם סוג אחד מני רבים של מכשירי שמיעה. זהו מכשיר שמיעה הבנוי מיחידה שנכנסת לתוך תעלת השמיעה של המרכיב ואינה נראית לסובבים אותו, ועובד באופן זהה לשאר סוגי מכשירי השמיעה. רכישת מכשיר כזה כרוכה בהתאמה אישית למבנה של המכשיר למבנה האוזן של  המרכיב, ובדומה למכשירי שמיעה אחרים הוא מכויל בהתאמה לירידת השמיעה ולצרכיו של המרכיב.
    סוגים של מכשירי שמיעה זעירים

    ישנן מספר תצורות שונות של מכשירי שמיעה המורכבים בתוך האוזן, הנבדלות ביניהן בגודל ובצורה:
    IIC – Invisible in the canal

    הדגם הקטן ביותר. הוא נכנס הכי עמוק לתוך תעלת השמיעה; החיסרון שלו הוא שהוא מתאים רק לירידות שמיעה קלות עד בינוניות, ואינו מתאים לכל תעלות האוזניים; למשל, אי אפשר להתאים אותו לתעלת אוזן קטנה וצרה.
    CIC – Completely in the canal

    הדגם הנפוץ והרווח ביותר. מדובר במכשיר קטן ומוסתר בתוך האוזן, מעט יותר גדול מאשר דגם ה-IIC, שמתאים לירידות שמיעה קלות עד חמורות, ולרוב כולל טכנולוגיות מתקדמות. קשה יותר לזהות אותו באוזנו של המרכיב – רק כאשר מסתכלים ומתמקדים בתעלת האוזן. סוג זה מתאים לרוב תעלות האוזניים, גם לתעלות צרות.
    ITC – In the canal

    המכשיר מורכב בפתח תעלת השמיעה. הוא אינו בולט החוצה, אך נחשב לפחות דיסקרטי מאשר דגם ה-CIC. המכשיר מיועד לירידות שמיעה חמורות יותר ולקהל הבוגר, שמעדיף שלא להתעסק עם מכשירי שמיעה קטנים.
    ITE – In the ear
    מכשיר פנימי אבל בולט מחוץ לתעלת האוזן; הוא מכסה את כל האוזן פנים. הוא פחות שימושי ואינו נפוץ.
     
    מכשירי שמיעה זעירים של אודיו סאונד
    אודיו סאונד משווקת מכשירי שמיעה מתקדמים מבית החברות המובילות בעולם הידועות בטיב ואיכות המוצרים שלהן. כמו כן, אודיו סאונד מתמחה במכשירי שמיעה זעירים, ומשווקת את דגמי 2019 של מכשירים אלו תוצרת גרמניה. מדובר במכשירי שמיעה מתקדמים בכל הנוגע לזיהוי דיבור והנחתת רעשי סביבה.
    המכשירים הללו מיוצרים בהתאמה אישית על פי מידת האוזן של המרכיב.
    למפרט טכני של המכשיר וקטלוג מכשירי שמיעה לחצו כאן

    מה מייחד מכשירי שמיעה זעירים?

    1. גודל: מכשירי השמיעה שאנו משווקים נחשבים לקטנים בעולם; הם אסתטיים וקומפקטיים ואינם בולטים לעין כלל – הדרך היחידה לזהות אותם היא להתמקד באופן ספציפי בתעלת השמיעה, וגם אז קשה לזהות אותם שם – מה שמבטיח דיסקרטיות ובטחון למרכיב.

    1. הבנת דיבור: אם אתם מזדהים עם האמרה: "אני שומע, אבל מתקשה להבין בבירור מה שאנשים אומרים", אז הגעתם למקום הנכון – בנוסף לשיפור השמיעה, המכשיר הזה מתמחה בשיפור הבנת דיבור – הוא מזהה את הברות המילה, מזקק ומבהיר אותן עבור המרכיב במצבים שונים ובסביבות האזנה מאתגרות, גם כשאתם נמצאים בחברת מספר דוברים, בפגישת עבודה, הרצאה, הצגה או הופעה – המכשיר מזהה את המילים והופך אותן לברורות יותר.

     

    1. הטכנולוגיה של המכשירים: אלו מכשירים דיגיטליים המבוססים על הפלטפורמה החדשנית COSMA, המעניקה למכשיר השמיעה יכולת לסרוק ולזהות את צלילי הסביבה באופן חכם תוך אלפית השנייה. בנוסף, המכשירים מכילים 12 מנגנונים שונים לזיהוי, סינון והנחתת רעשים, בהם רעשים עדינים וכן רעשים שמפריעים להבנת שטף דיבור.
    1. נוחות שימוש: מכשירי שמיעה אילו חפים מכפתורים בולטים ואינם מצריכים הוראות הפעלה מסובכות – כל שעליכם לעשות הוא רק להרכיב אותם באוזניים, והם יפעלו ויתאימו את עצמם לסביבת השמיעה שלכם באופן אוטומטי. בכך המכשירים ידידותיים לשימוש הקהל הבוגר, ובפרט מי שסובל מבעיות מוטוריות בידיים.
    1. התמודדות עם טנטון: לצד ירידת שמיעה, רבים סובלים מטנטון (רעשי צפצוף קבועים באוזניים). מכשירי השמיעה הזעירים הללו מכילים פונקציה לנטרול הטנטון באמצעותה הטנטון פחות מורגש עד כדי לא מורגש כלל. נטרול הטנטון נעשה באמצעות שידור תדר בפאזה הפוכה לתדר של הטנטון, מה שמפחית עד מנטרל אותו.
    1. מתאים למגוון ירידות השמיעה: המכשיר מתאים למשתמשים בעלי ירידת שמיעה קלה עד חמורה, וכן מתאים לאנשים בעלי אורח חיים פעיל. גם אם אתם שומעים טוב באופן כללי אך מתקשים לשמוע היטב במצבים מסוימים, ניתן להיעזר במכשיר רק במקרים אלו מבלי שאף אחד ישים לב. חשוב לציין שאין מכשירי שמיעה נטענים זעירים

    למי המכשירים לא מתאימים?

    • למי שיש לו ירידה עמוקה בשמיעה (מעל 75% ירידה)

    • למי שיש לו דלקות חוזרות, נוזלים או שעוות יתר באוזן

    • למי שקשה לו מבחינה מוטורית להתעסק בחלקים הקטנים של המכשיר

    • למי שעבר ניתוחים באוזן, ויש לו תווית רפואית נגד הרכבת מכשיר פנימי לפי ההמלצה של הרופא

    יתרונות של המכשיר הפנימי הקטן: דיסקרטי, קל להרכבה ושליפה מהאוזן (אפשר להרכיב ולהוציא כאשר המשתמש רוצה בכך). מאחר שהמכשיר יושב בפנים קרוב לעור התוף הוא מדמה את התהליך השמיעה הטבעית.

    חסרונות של מכשיר השמיעה הפנימי הקטן: מצריך מידות וייצור במעבדה (אי אפשר להרכיב אותו על המקום ללקוח), לא מתאים לירידות חמורות מאוד בשמיעה, יכול ללכת לאיבוד אם לא שומרים עליו, מצריך יותר ניקוי ושירות למכשיר.

    מי טוב יותר: מכשיר שמיעה חיצוני או פנימי קטן?

    אין חוק שהפנימי טוב יותר מהחיצוני או להפך. זה קשור לרמה הטכנולוגית של דגם המכשיר עצמו. מה שחשוב יותר מהצורה של המכשיר היא הרמה הטכנולוגית שלו, כי זה מה שקובע איך המכשיר יתפקד. בוחרים על פי בדיקת שמיעה.

    מחירים של מכשירי שמיעה זעירים
    בדומה לשאר מכשירי השמיעה, העלות של מכשירי שמיעה זעירים תלויה ברמה ובאיכות שלהם.
    האיכות של מכשירי השמיעה נקבעת על פי איכות תוכנם, כלומר המנגנונים והטכנולוגיות שהם מכילים, כאשר הגודל והנראות שלהם בעלי השפעה משנית על האיכות של המכשיר.
    טווח המחירים של המכשירים (דומה לטווח המחירים של מכשירי שמיעה המורכבים מאחורי האוזן; המחירים כוללים את כל ההנחות של סל הבריאות וסבסוד קופות החולים):
    לעוד מידע על בהחות מכשירי שמיעה כללית
    עבור מכשיר ברמה גבוהה: 4,000 – 10,000 ₪
    עבור מכשיר ברמה בינונית: 2,000 – 5,000 ₪
    עבור מכשיר ברמה בסיסית: 0 – 2,000 ₪
    מכשירי שמעיה קופת חולים
    מהו תהליך הבניה של מכשיר שמיעה זעיר?
    מכשירי שמיעה זעירים אינם "מוצרי מדף", כלומר אין בנמצא מכשיר שמיעה זעיר שמוכן להרכבה ישירות מהאריזה (בדומה למכשירי שמיעה חיצוניים המורכבים מאחורי האוזן). רכישת מכשירי שמיעה זעירים כרוכה בתהליך התאמה אישית ללקוח אשר אורך בין שבועיים לחודש, במהלכו יוצרים העתק של תעלת האוזן של הלקוח ובונים את המכשיר בהתאם אליה. קיימים מכשירים פנים-אוזניים אוניברסליים שלא מצריכים התאמה אישית, אבל הם בולטים וגדולים יותר וחוויית המשתמש בהם פחות טובה ביחס למכשירים מותאמים אישית.

    כיצד מכשירי שמיעה זעירים עובדים?
    מכשירי שמיעה זעירים עובדים באופן דומה למכשירי שמיעה המורכבים מאחורי האוזן, ובדומה אליהם מכילים מיקרופון, מגבר, מעבד, רמקול ופילטר המונע כניסת לכלוך למכשיר גם תהליך בחירת מכשירי שמיעה אותו תהליך למכשירים הזעירים. מכשירים אלה נכנסים לתוך תעלת השמיעה (באופן שאינו לוחץ או מעיק), כשישנו מעין חוט קטן היוצא מהמכשיר באמצעותו שולפים את המכשיר מן האוזן בסיום השימוש, אך אל דאגה – המכשיר לא מסוגל "להיבלע" בתוך התעלה או ליפול ממנה בעצמו. שימוש במכשיר אינו מסוכן כלל ולא מכאיב.
    בתוך המכשיר ישנה סוללה מכשירי שמיעה עגולה המזכירה סוללת שעון יד המספיקה לבין 4 ל-8 ימים, כתלות בסוג הסוללה וחומרת ירידת השמיעה, והמכשיר מתריע לפני שהיא עומדת להיגמר.

    תחזוקה של מכשירי שמיעה זעירים
    מכיוון שהמכשירים מורכבים בתוך תעלת השמיעה, הם חשופים לשעוות אוזניים ולחות, ועל כן מומלץ להחליף פילטר פעם בחודש. תהליך ההחלפה פשוט או הניקוי של הפילטר פשוט והמרכיב יכול לעשות אותו בעצמו – כל שעליו לעשות הוא לבקש ממכון השמיעה ערכת ניקוי.

    סיכום

    מכשירי השמיעה מומלצים הזעירים היום מתאימים ליותר אנשים מאשר בעבר. כך יותר אנשים יכולים ליהנות ממכשירים דיסקרטיים בלתי נראים. המכשירים הקטנים פותרים הבעיה הכי גדולה בהרכבת מכשירי שמיעה "הנראות של המכשיר" כך אפשר לשמוע יותר בלי שום בושה להרכבת מכשיר שמיעה.

    4.7/5 - (6 votes)