רעשי רקע: מדוע הם מקשים על הסובלים מירידת שמיעה וכיצד מכשירי שמיעה עוזרים

שמיעה ברעשי רקע

דמיינו לעצמכם לרגע את המצב הבא. אתם יושבים בפגישה עסקית עם לקוח חשוב במסעדה ומגלים שהמקום בו בחרתם להיפגש עמוס ומכיל כמעט 100 אנשים שיושבים קרוב מאד אחד לשני ומדברים ללא הרף.

ברקע מתנגנת מוזיקה חזקה מאד וממש מחוץ אליכם, כאשר זכוכית דקה בלבד יוצרת הפרדה, מתקנים פועלים באמצעות מכבש את הכביש. ובכן, במצב כזה יתקשה לשמוע כל אחד כאשר המערכת השמיעתית מגורה מכיוונים רבים ויש צורך לווסת את המקורות השונים. כשמדובר במי שסובל מירידת שמיעה, ישנו רובד שלם חדש של קושי ומורכבות ובהחלט מדובר בסיטואציה מורכבת בעבור מי שמאותגר שמיעתית.


מדברים למבוגר שסובל מירידת שמיעה וצריך מכשירי שמיעה

 

  • ירידות שמיעה רבות מאופיינות בפגיעה בחלקים הפנימיים יותר האוזן, מה שמביא לגירוי יתר ומאמץ גדול יותר של חלקי האוזן החיצוניים שלמעשה נפגעים מכך. אותם חלקים חיצוניים של תאי עצב, הם אלו שאחראים על חידוד השמיעה בסביבה של רעשי רקע ועל כן נוצר קושי אפילו גדול יותר לשמוע כראוי.
  • סוג נוסף של ירידות שמיעה מתאפיין בקושי רב לשמוע דווקא תדרים גבוהים. בסיטואציות בהן ישנם רעשי רקע רבים, מי שסובל מירידת שמיעה כזאת יתקשה לשמוע את הצלילים הללו (בעיקר את הצלילים 'ס', "ז" "צ" ו-'פ' רפה) במיוחד ואלה יבלעו בשטף הדיבור.

בנוסף, רעשי רקע אופיינים הם לרוב בעלי תדר נמוך, מה שגורם למי שסובל מירידת שמיעה לשמוע באופן אבסורדי למדי דווקא טוב יותר את רעשי הרקע. במצב הזה, המוח מתאמץ ועובד קשה פיhow CoinJoin works כמה וכמה על מנת לגשר על הפער ולתרגם כראוי את השמע מהמקור הרצוי.

איך עוזר מכשיר השמיעה?

שמיעה עם מכשירי שמעיה בנוכחות רעשי רקע

בסיטואציות המורכבות הללו, תפקידו של מכשיר השמיעה הוא למעשה לסייע למוח להתמודד עם רעשי הרקע, להפריד אותם מהצלילים העיקריים והחשובים ולעזור לכם לשמוע את מה שצריך (או בקיצור, להחזיר את רעשי הרקע לרקע). חשוב לזכור שמדובר בתהליך שעשוי לקחת זמן מה. ברגע שמתחילה ירידת שמיעה, המוח האנושי כאילו משלים עם המצב ומתרגל לתרגם לכם את הצלילים בצורה פחותה ושגויה. צריך לתת לו את הזמן להסתגל למכשיר השמיעה החדש ולחזור להגדרות השמע הישנות.

מחקרים רבים שנעשו מראים שעם הזמן שחולף עם השימוש במכשיר השמיעה, המוח ממש מצליח להיזכר כיצד שומעים כראוי ולעבד נכון את הצלילים, גם במצב של רעשי רקע בהם הוא נדרש לבצע הפרדה. המשמעות של הדבר בעצם, היא שבאמצעות מכשיר שמיעה טוב, ניתן ממש לאמן את המוח לשמוע ולעבד את הצלילים כמו שצריך, וזו בשורה נפלאה לכל מי שסובל מירידת שמיעה.

תכונות מצוינות הקיימות במכשירי השמיעה המתקדמים כיום כמו מיקרופונים עוצמתיים, מנגנונים להפחתת רעשי רקע, סריקה סביבתית חכמה ומהירה ב-360 מעלות ועוד, מאפשרים הבנה גבוהה וחלקה ביותר של דיבור גם בסביבות עתירות רעשי רקע. חברות מכשירי השמיעה השונות מציעות מגוון של טכנולוגיות שפותחו במיוחד כדי לתת מענה לעניין הזה. ככל שהן חכמות ומתקדמות יותר, כך עולה איכות מכשיר השמיעה ומחירו בהתאם.

אם אתם סובלים מירידת שמיעה ואורח החיים שלכם הוא כזה שלוקח אתכם למקומות רבים ורועשים, בהחלט מומלץ לכוון לדגמים המצוידים בכמה שיותר תכונות ומאפיינים להתמודדות עם רעשי רקע. באודיו סאונד מציעים הרבי מכשירי שמעיה שיודעים לסנן רעשים. זוהי למעשה הדרך הכי טובה לתת למוח שלכם סיכוי אמיתי לגשר על הפער, להפריד את הרעשים החיוניים מרעשי הרקע המיותרים ולסגל לעצמכם הבנה טובה של הדוברים הנמצאים מולכם בכל רגע ורגע. 

כאשר אדם חווה ירידה בשמיעה ואיננו מצליח לשמוע בצורה אופטימלית, התקשורת הבינאישית והיכולת לפתח שיחה בחלל עם רעשי רקע מרובים תעשה מאד מאתגרת בעבורו. מדוע זה קורה והאם באמצעות הגברה כוללת של הסאונד בסיטואציה מסוימת, כאשר ישנה ירידת שמיעה, ניתן להתגבר על הבעיה? מסתבר שהפתרון לא כזה פשוט.

5/5 - (1 vote)

[gico-faq-details]