כך ניתן להשוות בין דגמים שונים של מכשירי שמיעה

להדגמת המכשיר בבית שלך ללא התחייבות והצעת מחיר מלא פרטים ונחזור אליכם. או צורו איתנו קשר 0779978814

    מעוניינים לרכוש מכשיר שמיעה ומתלבטים באיזה סוג לבחור מבין אלפי הדגמים ומאות מכוני השמיעה בארץ? הגעתם למקום הנכון. ראשית, חשוב להבין מה הופך מכשיר שמיעה איכותי וטוב לכזה.

    איכות מכשיר השמיעה כרוכה בגורמים הבאים:

    • מספר ערוצי שמע דיגיטליים: מכשירים מתקדמים מכילים ערוצי שמע דיגיטליים רבים יותר.
    • מנגנון סינון רעשים: מכשירים מתקדמים מכילים מנגנונים מתקדמים לסינון רעשי סביבה המסוגלים לשחזר את הצלילים החשובים (קולות דיבור, בין היתר) ולהחליש רעשים וצלילים טורדניים אחרים שמקורם בסביבה.
    • פונקציות נוספות: מכשירים מתקדמים מכילים לרוב חיבור אלחוטי לבלוטות'מכשירי שמיעה נטענים

    איכות מכשיר השמיעה אינה כרוכה ב:

    אז כיצד משווים בין דגמים שונים של מכשירי שמיעה?

    1.עורכים השוואה בין היצרנים השונים של מכשירי השמיעה: רצוי ואף קל יותר להשוות בין קטלוג מכשירי שמיעה מבית חברה מסוימת אחת (למשל, הדגם הבסיסי של חברת אוטיקון לבין הדגם המתקדם שלה) מאשר להשוות בין דגמים שונים המיוצרים על ידי חברות שונות (דגם הבסיס של חברת אוטיקון לעומת דגם הבסיס של חברת אודיפון) – זאת בשל המכנה המשותף הקיים בין מכשירי שמיעה השייכים לסדרה מסוימת המיוצרת על ידי יצרן ספציפי.

    2.מחיר: רכישת מכשירי שמיעה עלולה להיות מורגשת היטב בכיס – מכשירי השמיעה החדישים והמתקדמים ביותר עולים מעל 10,000 ₪ לזוג מכשירים לאחר סבסוד קופות החולים. טווח המחירים של מכשירי שמיעה במכוני השמיעה השונים הינו זהה, וההבדלים במחירים של דגם מסוים בין מכוני שמיעה שונים זניחים במרבית המקרים, כאשר הסיבה לכך היא שהמחיר הוא אחיד ומבוקר על ידי משרד הבריאות. בנוסף, כמו כל מוצר צריכה אחר, ככל שאיכות מכשיר השמיעה גבוהה יותר כך מחירו מאמיר, ולכן ניתן להניח כי מכשיר שמיעה שעולה 10,000 ₪ יהיה אכן איכותי יותר ממכשיר שעולה 6,000 ₪.

    3.כמות ערוצי השמע הדיגיטליים במכשיר: תפקידם של ערוצי השמע הדיגיטליים במכשירי שמעיה מומלצים  הוא לאפשר עיבוד טוב יותר של קולות מן הסביבה ובכך להפריד בין צלילי הדיבור לבין רעשי הסביבה. בשל כך, ככל שישנם ערוצים רבים יותר כך ההפרדה הופכת טובה יותר, מה שהופך את התכונה הזו למדד טוב להשוואה גסה בין סוגי הדגמים השונים.

    4.מספור דגם המכשיר: היצרנים הגדולים משיקים מדי מספר שנים סדרה חדשה של מכשירי שמיעה, כאשר בתוך כל סדרה מוצעים מספר דגמי מכשירי שמיעה ברמות שונות. לרוב, הדגם שהוצמד לו המספר הגבוה ביותר הוא המכשיר הטוב ביותר בסדרה. לדוגמה, בסדרת מכשירי השמיעה ENCHANT הדגם המתקדם ביותר הוא ENCHANT 100 והפחות מתקדם הוא ה-ENCHAT 20.

    5.מפרט טכני: מומלץ לבדוק את המפרט הטכני של כל דגם ולהתרשם מהמאפיינים הטכניים, בהם סוג הסוללה, אילו מנגנוני עיבוד צליל והפחתת רעשים ישנם, כמות המיקרופונים וכן פונקציות ייחודיות נוספות כמו חיבור בלוטות' ונטרול טנטון. כדי לבדוק מפרט טכני של מכשיר שמיעה מסוים ניתן לחפש בגוגל את שם היצרן והדגם המכשיר בתוספת המילה datasheet, למשל: Audifon Kami Datasheet.

    6.ניתן להיעזר באתרים (באנגלית) בהם ניתן לערוך השוואה בין מכשירי שמיעה. לדוגמה: https://www.hearingtracker.com

    7.התנסות במכשיר: ישנם מכוני שמיעה שמציעים הדגמה או התנסות במכשירי שמיעה במקום. כך ניתן לחוש את המכשירים, להרגיש אותם באוזניכם לבצע בחירה מושכלת יותר.

    8.התייעצות עם קלינאי תקשורת: קלינאי תקשורת יכולים לספר לכם על הדגמים החדשים והמתקדמים של מכשירי השמיעה ולהמליץ לכם על דגם המתאים לצרכיכם ותקציבכם.

    9.התייעצות עם משתמשים אחרים: ניתן לשאול חברים שמרכיבים מכשירי שמיעה או לקרוא חוות דעת של משתמשים באינטרנט.

    מהם ההבדלים בחוויית השמיעה בין מכשירי שמיעה שונים?

    ההבדל העיקרי בין דגמי מכשירי שמיעה שונים בא לידי ביטוי ביכולת להבין דיבור בסביבות רועשות או במצבים בהם מספר אנשים מדברים בו זמנית בסביבתנו או כשישנם רעשי רקע. רעשי רקע ממסכים צלילי דיבור וגורמים לכך שאנו מתקשים להבין את מי שאנחנו משוחחים עמו. במצבים מאתגרים כאלה, מכשיר שמיעה ברמה בסיסית עלול להיכשל ולא להעביר את צלילי הסביבה בצורה ברורה וצלולה, אולם מכשיר שמיעה מתקדם יעניק לכם חוויית שמיעה ברורה ונאמנה למקור. כמו כן, מכשירי שמיעה מתקדמים מכילים לרוב מנגנונים לזיהוי וסינון רעשים איכותיים ויעילים יותר מאלו הקיימים במכשירים בסיסיים. במכשירים

    5/5 - (1 vote)

    [gico-faq-details]