תכונות של מכשירי שמיעה וכיצד הם עובדים

להדגמת המכשיר בבית שלך ללא התחייבות והצעת מחיר מלא פרטים ונחזור אליכם. או צורו איתנו קשר 0779978814

    בחלק הזה נעסוק בתכונות של מכשירי שמיעה ובאופן פעולתם, ומה הופך אותם לגורם משמעותי בשיפור איכות החיים עבור הסובלים מירידת שמיעה.

    כיצד מכשירי שמיעה עובדים?

    התפקיד הבסיסי ביותר של מכשירי שמיעה הוא להגביר שמע מן הסביבה. בעבר, בדומה לתחומים טכנולוגיים אחרים, פעולה זו נעשתה על ידי מכשור אנלוגי. כיום, מכשירי שמיעה דיגיטליים הם הנפוצים ביותר, והם מאפשרים חווית האזנה עשירה וטבעית. זאת, בזכות בעובדה שהם מסוגלים לאפשר התאמה נאמנה ומדויקת יותר לצרכי השמיעה של המרכיב.

    בעבר, מכשירי שמיעה הכילו מנגנונים מיושנים שאפשרו הגברת צלילים בשני ערוצים בלבד – ערוץ אחד עבור צלילים גבוהים וערוץ נוסף עבור צלילי ביניים וצלילים נמוכים. כיום, מכשירי שמיעה מתקדמים דיגיטליים מסוגלים לחלק את ספקטרום תדרי הצליל באופן מדויק יותר ולעבד באופן ייעודי כל ערוץ תדרים באמצעות מנגנונים ואלגוריתמים דיגיטליים המאפשרים שחזור והשבחה של הצלילים הנקלטים מסביבתו של המרכיב (כמות הערוצים עשויה להגיע ל-48). בכך המרכיב זוכה לשמוע את סביבתו באופן אותנטי ונאמן למקור.

    ביטול צפצופים (Feedback Cancellation)

    חסרון בולט שאפיין מכשירי שמיעה בעבר היה תופעת ה"צפצופים" אשר בקעו מן המכשיר בשל הגברה חוזרת של צלילים שהוגברו על ידי המכשיר (בדומה למיקרופון המקורב לרמקול וגורם להשמעת צליל צורם). תופעה ידועה זו היוותה מקור למבוכה וסיבה עבור רבים להימנע מהרכבת מכשירי שמיעה, אך תופעה זו היא נחלת העבר. כיום, מכשירי שמיעה דיגיטליים מתקדמים מסוגלים לזהות את תדר הצלילים הגורם לאותם צפצופים, ולהפיק צליל בפאזה הפוכה המבטל את רעשי הצפצוף הטורדניים מלכתחילה, כך שהמרכיב זוכה לחוויית שמיעה ערבה ודיסקרטית. אודיו סאונד משווקת מכשירי שמיעה שמונעים צפצופים

    כשאקוסטיקה וארגונומיה נפגשות

    התקדמות הטכנולוגיה, שיטות הייצור והמודעות המוגברת לארגונומיה והתאמת הטכנולוגיה לגוף האדם הביאו לכך שיצרני מכשירי שמיעה מתכננים ומשווקים מכשירי שמיעה שלא מפריעים למעבר הטבעי של צלילים בתוך תעלת האוזן. בעבר, מרכיבים רבים התלוננו על תחושה מעיקה בעת הרכבת מכשיר השמיעה המזכירה "דיבור בתוך חבית", המתקבלת גם כשמצמידים את הידיים אל האוזניים ושומעים את קולנו.

    כיום, מכשירים "פתוחים" המאפשרים מעבר טבעי של צלילים מן הסביבה אל עבר תעלת השמיעה עושים זאת באמצעות שימוש בצינורית דקיקה המוכנסת לתוך תעלת השמיעה, דרכה מועברים הצלילים ממכשיר השמיעה עצמו, מה שהופך את מכשירי השמיעה לכמעט ולא נראים באוזן המרכיב. בנוסף לחוויה שמיעה טובה יותר, תצורה זו מאפשרת אוורור לאוזן ושמיעה בהירה וברורה יותר, מה שמאפשר למרכיב להשתמש במכשיר השמיעה בנוחות ולאורך זמן.

    הפחתת רעשים

    בעבר, מכשירי שמיעה תוכננו להגביר את צלילי הסביבה באופן אחיד, כך שגם צלילי דיבור וגם רעשי רקע סטטיים כמו רעשי מזגן היו זוכים לאותה כמות של הגברה, מה שהביא למועקה ולקושי לעקוב אחר הנאמר בשיחה. זאת, בניגוד לימינו: כיום מכשירי שמיעה דיגיטליים מסוגלים להבדיל בין רעשי דיבור או מוזיקה לבין רעשי רקע טורדניים ולהגביר רק את צלילי הדיבור תוך הפחתה והנמכה של צלילי הרקע, וכל זאת נעשה בערוצי התדרים השונים אותם מכשיר השמיעה מעבד בנפרד. התוצאה: חוויית האזנה ברורה, נעימה ואפקטיבית.

    מיקרופונים מכוונים

    מרבית האנשים הסובלים מירידת שמיעה מגלים שניהול שיחה ביחד עם מספר אנשים נוספים תוך מעקב אחר מה שכל משתתף בשיחה אומר עלולה להיות משימה מאתגרת. כאשר אנו מנהלים שיחה, בן השיח שלנו ימצא מולנו ואליו נפנה את מרבית תשומת ליבנו, בעוד שנתעלם מרעשי הרקע והסביבה המגיעים מן הצד או מאחור. מכשירי שמיעה מומלצים פועלים באותו אופן, ואף מסוגלים לזהות מהיכן בוקע כל צליל וצליל במרחב ובהתאם לכך להגבירו או להנמיכו. הדבר נעשה באמצעות שימוש במספר מיקרופונים (במקום מיקרופון יחיד, כמו במכשירי שמיעה ישנים) וחישוב של מהירות הגעת הצליל אל כל מיקרופון, למרות שבפועל המרחק ביניהם עשוי להסתכם במילימטרים בודדים. באמצעות יכולת זו, צלילי הדיבור של בן שיחנו מלפנים יוגברו, בעוד שצלילי הרעש וההמולה מן הסביבה (כמו במסעדה או ברחוב סואן) יופחתו ויונמכו, מה שיקל על מרכיב מכשירי השמיעה לעקוב אחר השיחה ולנהלה בנינוחות.

    חיבור אלחוטי למכשירים ניידים ולמערכות בידור

    אחד הטרנדים הבולטים בעולם הטכנולוגיה הוא חיבור הטלפון הנייד אל מגוון המכשירים האחרים אשר סובבים אותנו: טלוויזיות, שעונים ואף מקררים ומכונות כביסה, ועולם מכשירי השמיעה אינו יוצא דופן. כיום, מכשירי שמיעה רבים מכילים חיבור אלחוטי אל הטלפון הנייד ולמכשירים נוספים באמצעות קישורית בלוטות' וטכנולוגיות אחרות. באמצעות חיבור זה ניתן להזרים מוזיקה, צלילים ושיחות טלפון ממגוון מכשירים ולאפשר למרכיב להיות זמין יותר לסביבה וליהנות מהשבחת הצלילים שמכשירי השמיעה מציעים גם בהאזנה למוזיקה ולא רק בקליטת שמע מן הסביבה.

    עד שנת 2014 חיבור מכשיר השמיעה לטלפון הנייד באופן אלחוטי היה כרוך ברכישת מתאם יקר. כיום מכשירי שמיעה מסוגלים להתחבר ישירות אל הטלפון ובאמצעות אפליקציה ייעודית לשלוט במכשירי השמיעה ישירות מהטלפון עצמו ולשנות פרמטרים כמו עוצמת הגברה, תוכניות שמע (סביבה שקטה, סביבה רועשת וכו') וכיול המכשיר כך שיגביר צלילים בהתאם לצרכינו. חשוב לציין שחיבור לבלוטוס מעלה מחיר מכשיר משיעה

    תכנות אוטומטי של מכשירי השמיעה

    בדרך כלל סביבות שמיעה שונות מצריכות תוכניות שמיעה שונות במכשיר השמיעה על מנת שהמרכיב יוכל ליהנות ממכשיר השמיעה בצורה מיטבית ויעילה. לשם דוגמה, כשאדם המרכיב מכשירי שמיעה מאזין למוזיקה, הוא יעדיף לבטל מנגנונים במכשיר השמיעה אשר עלולים לסווג את צלילי המוזיקה כרעש (ובשל כך להנמיכם). באותו אופן, כאשר המרכיב נמצא בסביבה שקטה, הוא אינו זקוק לפעולת המיקרופונים הכיווניים. מכשירי שמיעה מתקדמים מסוגלים להבחין בצרכים המשתנים של המרכיב בהתאם לסביבה בה הוא נמצא ולפרופיל הצלילים שלה ולהתאים את פעולת מכשירי השמיעה באופן אוטומטי או ידני כך שיאפשרו חוויית שמיעה טובה עבור המרכיב, וכל זאת בלחיצת כפתור או באמצעות שימוש באפליקציה המותקנת על גבי מכשיר הטלפון הנייד. בכך מתקבלת חוויית שמיעה מיטבית במינימום מאמץ.

    היתרונות שבשמיעה דו-אוזנית

    נולדנו עם שתי אוזניים, ולא בכדי: מטרתן לספק כיסוי רחב של הסביבה ולאפשר לנו לקלוט כמה שיותר מידע בבת אחת. מסיבה זו, קלינאי תקשורת ממליצים להרכיב מכשיר שמיעה בכל אוזן הסובלת מירידת שמיעה או מתפקוד לקוי. הרכבה של שני מכשירי שמיעה משפרת את חוויית ההאזנה ומביאה לשביעות רצון של המרכיב מהמכשירים.

    5/5 - (1 vote)