מה חשוב לדעת על מכשירי שמיעה

להדגמת המכשיר בבית שלך ללא התחייבות והצעת מחיר מלא פרטים ונחזור אליכם. או צורו איתנו קשר 0779978814

    מרגישים שיש לכם ירידת שמיעה? מרגישים שהתחלתם לפספס מילים? קשה לכם להבין באופן ברור מה אנשים אומרים? קשה לכם להבין בנוכחות רעשי רקע או כמה אנשים מדברים בו זמנית?

    כנראה שאתם צריכים מכשיר שמיעה.

    על מכשירי שמיעה בכללי.

    מה זה מכשיר שמיעה בכלל?

    מכשיר שמיעה הוא כלי עזר אלקטרוני שמטרתו לעזור לכם לשמוע ולהבין את הדיבור באופן ברור.

    אני שומע, אבל לפעמים מפספס. האם כדאי לי ללכת על מכשיר שמיעה?

    כשיש סימנים של ירידת שמיעה צריך להיבדק ולהרכיב מכשירים אם יש צורך, ולא לדחות הרכבת המכשירים.

    מה הם הסימפטומים של ירידות שמיעה?

    אם יש לכם אחד או כמה מהסימפטומים הבאים כדאי לכם לפנות לבדיקת שמיעה:

    קושי בהבנת הדיבור "שומע אבל לא מבין ברור מה האנשים אומרים";

    שואל הרבה "מה?";

    מגביר טלוויזיה יותר ממה שצריך;

    אנשים הקרובים אליך מתלוננים שהוא לא שומע;

    קושי בהבנת הדיבור בנוכחות רעשי רקע או שכמה אנשים מדברים בו זמנית;

    קושי בהבנת הדיבור במרחק "אם מישהו מדבר אליי מרחוק אינני מבין",

    "אם האנשים מדברים מהר או בלחש לא מבין טוב".

    אני מתבייש להרכיב מכשיר שמיעה. מה לעשות?

    מכשירי השמיעה היום הם קטנים ודיסקרטיים מאוד. יש מכשירי שמיעה שנכנסים לתוך האוזן והם כמעט בלתי נראים, אפילו המכשירים מעל האוזן הם מאוד קטנים ודיסקרטיים.

    סוגי מכשירי שמיעה

    סוג מכשיר

    איך המכשיר נראה

    למי המכשיר מתאים

    BTEכל המנגנון של המכשיר נמצא מאחורי האוזן ויש צינורית נכנסת לתוך התעלה מכשיר זה גלוי לעין ומורכב מאחורי האוזן

    המכשיר מתאים לירידות שמיעה חזקות. לאנשים מבוגרים שקשה להם להתעסק עם חלקים קטנים

    Ricגם גלוי לעין ומאחורי האוזן אבל הרמקול נמצא בפנים בתוך תעלת האוזן

    מתאים לכל סוגי ירידות שמיעה מאוד פרקטי (המכשיר השכיח ביותר שנמצא בשימוש)

    מכשיר שמיעה פנימי completely in the canal (CIC): מכשירי שמיעה CIC מותקנים עמוק לתוך תעלת האוזן, מה שהופך אותם כמעט בלתי אפשרי לזהות. הם דורשים סוללה קטנה במיוחד.

    מתאים לאנשים שמאוד חשבוה להם האסתטיקה והנראות. מתאים לירידות שמיעה בעד יומרה בינונית

    מי טוב יותר: מכשיר שמיעה חיצוני או פנימי קטן?

    אין חוק שהפנימי טוב יותר מהחיצוני או להפך. זה קשור לרמה הטכנולוגית של דגם המכשיר עצמו. מה שחשוב יותר מהצורה של המכשיר היא הרמה הטכנולוגית שלו, כי זה מה שקובע איך המכשיר יתפקד.

    עלות וטווח מחירים של מכשירי שמיעה

    כמה מכשיר שמיעה עולה ? טווח המחירים של מכשירי שמיעה הוא רחב מאוד. ככל שהמכשיר איכותי יותר ויש בו יותר פונקציות, כך הוא נחשב למכשיר ברמה גבוהה וכך הוא עולה יותר. ( המחירים בטבלה הם אחריי ההנחות)

    באיזה סכום קופת החולים משתתפת?

    לקוחות בני 50 עד 65 זכאים למכשיר שמיעה לכל אוזן אחת לשנה. על פי סל הבריאות, ההשתתפות של הקופה ברכישת המכשיר היא בסכום של 1,068 ₪ .

    לקוחות בני 18 עד 50 ולקוחות בני 65 ויותר זכאים למכשיר שמיעה לכל אוזן אחת לשלוש שנים ההשתתפות של הקופה ברכישת המכשיר היא בסכום של 3,642 ₪

    טווח המחירים של מכשירי שמיעה רחב מאוד. המחיר תלוי בעיקר ברמה הטכנולוגית של המכשיר, בצורה שלו, ובחברה שמייצרת אותו

    למידע על קבלת סבסוד והנחות קופת חברי חולים כללית

    למידע על קבלת סבסוד והנחות חברי קופת חולים מכבי

    מה מבדיל מכשיר שמיעה זול ממכשיר שמיעה יקר?

    מכשירי שמיעה הם הי-טיק, לכן המכשירים האיכותיים הם יקרים מאוד (גם אחרי הנחות של קופות החולים) ומחירם לזוג מכשירים טובים יכול לעלות מעל 15,000 ₪.

    ההבדל בין המכשירים הוא בביצועים של המכשיר בסביבות מאתגרות כמו במסעדה, עם רעשי רכב, בפגישות. מכשיר לא איכותי נופל בסיטואציות הללו וקשה מאוד לשמוע את הדיבור, והרעש הסביבתי יציק מאוד למרכיב, לעומת מכשיר שמיעה ברמה גבוהה שהוא איכותי ויתפקד הרבה יותר טוב.

    גם באיכות הקול של המכשירים, בסנכרון בין המכשירים, מכשירים מתחברים לטלפון ותכונות נוספות שמבדילות בין מכשיר שמיעה מתקדם למכשיר שמיעה בסיסי, וכל זה משפיע ביותר על איכות השמיעה במכשירים. לכן ההמלצה תמיד לקחת את המכשירים הכי איכותיים וחדישים (בתלות לתקציב שלכם).

    טכנולוגיות במכשירי שמיעה

    תכונה  מה תפיקדה
    הבנת דיבור הבנת דיבור היא הבעיה העיקרית עבור אלו הסובלים מירידת שמיעה: מחד הם אכן שומעים, מאידך הם מתקשים להבין בבירור את הנאמר – הם יתקשו לשמוע את כל מנעד ההברות או צלילי המילים. לרוב, הצלילים הבעייתיים ביותר לשמיעה הם העיצורים השורקים (ש, ס, ז). מכשירי השמיעה החדשים מתמקדים בשיפור צלילי הדיבור כך שישמעו באופן ברור וצלול, בין אם הם מגיעים מאחור או כאשר המאזין משתתף בשיחה בה מספר אנשים מדברים בו זמנית.
    סינון רעשי סביבה הבנת דיבור עם רעשי רקע היא אתגר גדול עבור מי שסובל מירידת שמיעה. רעשי רקע יכולים להיות רעשי רוח, רעשים הבוקעים מהרחוב או הדים בחלל בעל אקוסטיקה לקויה, כמו מסעדה או מבנה ישן. ככלל, מכשירי שמיעה ישנים ובסיסיים יתקשו להניב צליל נקי וברור במקרים כאלה, ואילו מכשירי שמיעה חדשים כוללים טכנולוגיות מתקדמות להנחתת רעשי רקע בלתי רצויים. מיקרופון כיווני שנמצא בתוך מכשיר השמיעה מסוגל לזהות את כיוון מקור הרעש ובמקביל לזהות את מקור צלילי הדיבור. כך, המכשיר מסוגל לסנן רעשים ולזקק את צלילי הדיבור, כך שמתקבלת חוויית שמיעה נעימה וטבעית עבור המשתמש.
    חיבור Bluetooth כיום מכשירי שמיעה חדשים מגיעים עם קישורית Bluetooth, המאפשרת ממשק עם אפליקציה ייעודית באמצעותה ניתן לשלוט במכשיר השמיעה: להגביר או להנמיך את עוצמת השמע, לשנות תוכניות מותאמות מראש, כייל או לתקן את הגדרות המכשירים, ועוד. כמו כן, קישורית זו מאפשרת הזרמת שיחות טלפון ישירות מן הנייד אל מכשיר השמיעה שלכם.

    שמעתי שלא כולם יכולים להתרגל למכשירי שמיעה, והמכשירים מרעישים ולא נוחים. האם זה נכון?

    זה לא סוד שיש אנשים שרכשו מכשירי שמיעה ולא השתמשו בהם מסיבות שונות (מבוכה, לא התרגלו, המכשירים הרעישו להם וכדומה), אבל רוב מי שרכשו מכשירי שמיעה הרגישו שיפור גדול באיכות חייהם, והם לא יכולים לחיות בלי מכשיר השמיעה שלהם.

    בחירת סוג מכשיר איכותי ומתאים, כיול נכון למכשיר על ידי קלינאי תקשורת מיומן, וקצת סבלנות בהתחלה (כמו כל דבר) תהיו מרוצים ותיהנו ממכשירי השמיעה שלכם, כי אלה דורשים הסתגלות.

    בעיות הרעשים והצפצופים קיימים במכשירים החדישים כבר פחות, איכות הקול בהם היא טובה מאוד, כך שקל יותר להתרגל למכשירים.כך אין סיבה למנוע אתכם מלהשתמש במכשירי שמיעה.

     איך בוחרים מכשיר שמיעה?

    1. סוג מכשיר השמיעה נבחר לפי ירידת השמיעה של המרכיב. קלינאי תקשורת של המכון אמור להמליץ לכם על מכשיר השמיעה שמתאים לירידת השמיעה, אורח חיים ותקציב שלכם.
    2. ככל שהמכשיר ברמה גבוהה יותר כך הוא יותר איכותי אבל יקר יותר.
    3. האם יקרה נזק אם לא נרכיב מכשיר שמיעה?
    4. לא יקרה נזק נוסף. אבל יש הרבה השלכות לדחות שיקום שמיעתי, כמו המוח יתרגל לא לשמוע, השיקום אחרי זה קשה יותר, ועלולה להיות עלייה בסיכוי לדמנציה.
      מכשירי שמיעה סקריה כללית

      1. קטלוג מכשירי שמיעה

      היום יש מגוון של מכשירי שמיעה. מכשירי השמיעה נבדלים ביניהם באיכות, בצורה (איך המכשיר נראה מבחוץ) ובפונקציות שלהם. עיקר ההבדלים מתבטא ב: 1) איכות הקול 2) סינון רעשים 3) זיהוי הדיבור 4) נראות וגודל 5) פונקציות שמכשיר השמיעה מסוגל לעשות כמו נטרול טנטון. לכן חשוב לעיין בקטלוג מכשירי שמיעה ולבחון את מכשיר השמיעה שמתאים לצרכים שלכם.

      1. מכשירי שמיעה מומלצים

      מכשירי שמיעה מומלצים הם הדגמים החדישים. מכשירים אלה מתקדמים מאוד ונחשבים למכשירים האיכותיים ביותר אצל היצרן. מכשירים אלה אינם זולים (גם לאחרי ההנחות). מומלץ לפנות למכון השמיעה שלכם לקבלת עוד פרטים לגבי מכשירי השמיעה החדישים.

      1. מחירם של מכשירי השמיעה

      טווח המחירים של מכשירי שמיעה רחב מאוד. יש סוגים של מכשירי שמיעה שמחירם הוא 600 ₪ ויש שמחירם 16,000 ₪. המחיר תלוי באיכות ובטכנולוגיה של המכשירים. ככל שהמכשירים מתקדמים יותר כך המחיר שלהם גבוה יותר.
      להלן טבלה שמפרטת את מחירי מכשירי השמיעה:

      1. מכשירי שמיעה של קופת חולים כללית ו"מכבי"

      קופות החולים משתתפות בעלויות של רכישת מכשירי שמיעה. תהליך ההשתתפות כרוך בפרוצדורה והמתנה בתורים (בין חודש לשישה חודשים תלוי באזור). מחיר של מכשיר שמיעה נקבע כך: מחיר מחירון של דגם המכשיר פחות השתתפות הקופה, מה שמשאיר את ההשתתפות העצמית (כמה בפועל הלקוח חייב לשלם על כל מכשיר שמיעה).
      מכשירי שמיעה הנחות קופת החולים

      מהו שיעור ההשתתפות של קופת חולים כללית ומכבי ברכישת מכשיר שמיעה?
      בין הגילאים 18 ל-50: 3,704 שקלים
      בין הגילאים 50 ל-64: 1,086 שקלים
      מגיל 65 והלאה: 3,704 שקלים.

      1. מכשירי שמיעה למבוגרים

      חשוב מאוד לקחת בחשבון את מכלול התמונה בעת התאמת מכשירי שמיעה. לפני התאמת מכשירי שמיעה למבוגרים צריכים להתחשב בכמה גורמים חשובים: 1) באורח החיים שלה, למשל אם המבוגר מבלה הרבה מחוץ לבית, וצופה בהצגות תיאטרון, אז הוא זקוק למכשיר שמיעה שמסנן רעשים איכותי; 2) היכולת המוטורית של האוכלוסייה. אם יכולים להתעסק עם מכשיר שמיעה קטן, יכולים להחליף סוללות וכדומה.

      1. מכשירי שמיעה נטענים

      עם התקדמות הטכנולוגיה מכשירי שמיעה נהיו נטענים בלי צורך בסוללות. מכשירי השמיעה הנטענים הם הפריצה החדשה בשוק מכשירי שמיעה. טעינה של 3 שעות מספיקה לשימוש ליום שלם. מכשירים נטענים הם אך ורק המכשירים החיצוניים ואין מכשיר תוך-אוזני שהוא נטען.

      1. בדיקת שמיעה

      בדיקת שמיעה היא בדיקה קלינית שנערכת על ידי קלינאי תקשורת על מנת להעריך את כושר השמיעה. הבדיקה נערכת כ-20-15 דקות. מקבלים את תוצאות הבדיקה מייד לאחר הבדיקה. בתוצאות בדיקת שמיעה רשומים אחוזי ירידת שמיעה ואחוזי הבנת הדיבור. על פי הבדיקה ניתן להתאים מכשיר שמיעה מתאים.

      1. התאמת מכשירי שמיעה

      מכשיר שמיעה אינו מוצר מדף. המכשיר מצריך בדיקות והתאמות מיוחדות. כל אחד נבדל מהשני בירידת השמיעה בחומרה ובאופי של הירידה ולכן צריך לעבור בדיקת שמיעה על מנת להתאים מכשיר שמיעה. רק כך נדע איזה סוג ודגם של מכשירי שמיעה מתאימים.

      9 סוגי מכשירי שמיעה


      יש סוגים ומותגים רבים של מכשירי שמיעה. ההבדל ביניהם מתבטא בצורה (איך המכשיר נראה מבחוץ) ובאיכות המכשירים. יש הבדל גדול בביצועים ובאיכות מכשירי השמיעה השונים. בשוק נמצא מכשירי שמיעה מתקדמים מאוד שמתמחים בסינון רעשים וזיהוי הדיבור.
      מבחינת צורה יש 3 סוגים מכשירי שמיעה למכשירי שמיעה: (בלי קשר לאיכות שלהם)

      1. מכשיר שמיעה Ric

        מכשירי שמיעה אודיו סאונד

         

      קטן מאחורי האוזן עם צינורית דקה שנכנסת לתוך האוזן. מכשיר פרקטי מתאים לרוב ירידות השמיעה והוא הנפוץ ביותר במכשירי שמיעה.

      1. מכשיר שמיעהBTE

      מכשיר גדול יחסית מאחורי האוזן עם צינורית שנכנסת לתוך האוזן. מתאים לאוכלוסייה המבוגרת, ומתאים לירידות שמיעה עמוקות.

      1. מכשיר שמיעה CIC

      מכשיר קטן פנימי תוך-אוזני. אין חלק שיושב מאחורי האוזן. מתאים לירידת שמיעה עד בינונית.

      10.סוללות (בטריות) מכשירי שמיעה


      מכשירי שמיעה לרוב מופעלים על ידי סוללות. הסוללה קטנה ועגולה כמו סוללה של שעון היד. יש כמה סוגים של סוללות מכשירי שמיעה. ככל שהסוללה גדולה כך היא מחזיקה מעמד יותר זמן.
      סוללה: מחזיקה עד 4-3 ימים.
      סוללה 312: מחזיקה עד 7 ימים.
      סוללה 13: מחזיקה עד 13-10 ימים.
      סוללה 675: מחזיקה עד 15 ימים.
      עלות של 60 סוללות היא 200 ₪ בממוצע (לא קשור לסוג וגודל. מחירם של כל הסוללות זהה).
      11. שיפור הבנת הדיבור במכשירי שמיעה


      הקושי העיקרי למי שסובל מירידת שמיעה הוא האזנה לדיבור "שומע אבל לא מבין ברור מה שאומרים לי". זו תופעה שכיחה מאוד אצל מי שסובל מירידת שמיעה. מכשירי שמיעה נועדו על מנת לשפר את ההבנה והבהירות של הדיבור גם בסיטואציות מורכבות כמו בנוכחות רעשי רקע או מספר דוברים בו-זמנית.
      12. מכשירי שמיעה מותגים


      בשוק יש הרבה מותגים (חברות יצרן) למכשירי שמיעה. טווח המחירים בין המותגים השונים הוא זהה. גם איכות המכשירים. כל מכון שמיעה בארץ משווק מותג אחד או שניים (אין מכון שמשווק את כל המותגים). כל מותגי מכשירי השמיעה בארץ הם טובים, והכי חשוב לרכוש את הדגם הטוב מכל מותג.
      13.מכשירי שמיעה קטנים תוך-אוזניים


      מכשירי השמיעה זעירים הם מכשירים בהתאמה אישית שנבנים על פי מידות האוזניים של הלקוח במעבדה. המכשירים הם תוך-אוזניים ואין חלק מאחורי האוזן. היתרונות שלהם שהם קטנים ואסתטיים. החיסרון שלהם הוא שהם לא מתאימים לכל סוגי ירידות השמיעה. חשוב להתייעץ עם קלינאי תקשורת על מנת לדעת אם מכשיר השמיעה הקטן יכול להתאים לכם.
      14.מה חשוב לדעת לפני שבוחרים מכשיר שמיעה?

      בחירת מכשירי שמיעה :

      1. בראש ובראשונה אתם צריכים לעבור בדיקת שמיעה להתאים מכשיר שמיעה מתאים.
      2. אם הדגם של המכשיר נחשב לרמה גבוהה לפי היצרן או לא
      3. שירות של מכון שמיעה
      4. כמה שנות אחריות נותן היצרן על המכשיר
      5. מהי רמת המקצועיות הצוות במכון השמיעה

      15. מיהם מכשירי השמיעה הטובים ביותר?


      אין מכשיר שמיעה ספציפי שהוא נחשב "להכי טוב בעולם". יש כל מיני סוגים מובילים וכל מכשיר יש בו תכונות אשר מייחדות אותו. בדרך כלל כל חברה משווקת כותבת שהמכשיר שלה הוא "הטוב ביותר" והדבר לא נכון. יש דגם מוביל בכל מותג של מכשיר שמיעה שנחשב למתקדם ביותר והוא "דגם מכשיר שמיעה הטוב ביותר" במותג הספציפי הזה. מכשירי השמיעה הטובים ביותר הם יקרים גם לאחר ההנחות שהקופות מאפשרות. המחיר שלהם למכשיר אחד נע בין 7,000 ₪ עד 12,000 ₪.
       

    5/5 - (2 votes)

    [gico-faq-details]