למה מכשיר השמיעה שלי מצפצף ומה ניתן לעשות?

מכשיר שמיעה מצפצף פיידבק

"בזמן האחרון מאז שהתחלתי להשתמש במכשיר שמיעה, אני שומע כל הזמן צפצופים מעצבנים באוזן".

אם אתם מזדהים עם המשפט הזה, חשוב שתדעו קודם כל שיש סיכוי טוב שאתם לא היחידים. צפצופים באוזניים כתוצאה משימוש במכשיר שמיעה הם מצב מעצבן ולא נעים אך נפוץ במיוחד.

החדשות הטובות הן שבהחלט יש לכם מה לעשות בעניין לפני שאתם ניגשים אלינו לתמיכה. חשוב לנו לציין כמובן כי במידה ולא הצלחתם לפתור את הבעיה, אנו זמינים כל העת – צרו איתנו קשר ואנו נסייע לכם לפתור את הבעיה בהקדם.

מדוע הצפצופים מתרחשים?

טיפול בטינטון

לרוב, הסיבה לצפצופים היא בריחה של צלילים מתוך תעלת האוזן. הצלילים הללו חוזרים אל המיקרופון, מה שיוצר פידבק שלמעשה מתורגם לאוזן שלנו כצפצוף. זה קורה אגב לעיתים, על שמכשירי השמיעה המתקדמים הקיימים כיום בשוק מצוידים במנגנונים לביטול הצפצופים הנובעים מהפידבק.

אלו הסיבות לכך שזה יכול לקרות וכאן יש צעדים שתוכלו ברגע שזה מתרחש. אם תצליחו לסדר את הדברים הנקודתיים הללו, סיכוי טוב שתצליחו להפטר מהצפצופים בעצמכם.

  • צעד ראשון: בדקו אם מכשיר השמיעה שלכם יושב כראוי בתוך תעלת האוזן. מששו אותו אם האצבעות שלכם ונסו להרגיש האם הוא יושב באופן יציב. בדקו האם התושבת המיועדת לתעלת האוזן אינה רופפת והאם היא נמצאת עמוק מספיק בתעלת האוזן.
  • צעד שני: בדקו האם יש גורם חיצוני הנמצא מעל למכשיר השמיעה. לפעמים הצפצופים נגרמים כתוצאה מדבר מה הנמצא בקרבת המיקרופון כמו כובע שאתם חובשים על הראש או טלפון סלולרי בזמן שאתם בשיחה. נסו לשים לב מתי הצפצופים הללו מתרחשים ולשנותbuy twitch followers את הפוזיציה של המכשיר או הפריט שאולי מפריע וגורם לצפצוף. בהמשך, יכול להיות שתצטרכו לדווח לנו על הזמנים בהם הצפצופים מתרחשים ועל חשוב מאד לשים לב לרגעים האלו.
  • צעד שלישי: האם אתם משתמשים במכשיר שמיעה בתצורת BTE (מאחורי האוזן) אם כן, בדקו אם הצינורית המחברת בין המעבד לרמקול שבתוך תעלת האוזן אינה סדוקה או פגומה בכל צורה שהיא. סדק בצינורית, אפילו קטן ביותר עשוי לגרום לצפצופים הללו. במקרה כזה עליכם ליצור איתנו קשר ולהחליף את הצינורית. מדובר בתהליך פשוט מאד ומהיר במיוחד.
  • צעד רביעי: האם לאוזניים שלכם יש נטייה לצבור כמות רבה של שעוות אוזניים? אם כן, קיים סיכוי סביר בהחלט שהשעווה חוסמת לכם את תעלת האוזן, מה שגורם לצפצוף המעצבן. צרו קשר בהקדם עם רופא מומחה או קלינאי תקשורת דרך מכון השמיעה שיבדוק האם אכן זה המצב אצלכם וידאג לכם לניקיון יסודי וטיפול תרופתי במידת הצורך. וגם מומלץ לננקות מכשירי שמיעה שלכם.מומלץ מאד שלא לנקות את האוזניים בעצמכם עם מקלות אוזניים מפני שזה עשוי להביא לפגיעה חמורה באוזן. לאחר שביצעתם את הצעדים הללו בדקו האם הצפצופים חלפו. במידה ולא התקדמו לשלב הבא.
  • צעד חמישי: בדקו האם התושבת של מכשיר השמיעה שלכם מתאימה לכם. במידה והתושבת שלכם היא אוניברסלית, יכול להיות שהיא לא מתאימה למבנה תעלת האוזן שלכם ושאתם צריכים תושבת בהתאמה אישית. במידה ואתם כבר משתמשים בתושבת בהתאמה אישית, קיים סיכוי כי היא לא עוצבה כראוי או שצורתה השתנתה עם הזמן ויש להתאים לכם תושבת חדשה. צרו איתנו קשר ונשמח לעזור לכם עם העניין בהקדם.
  • בדקו את הגדרות המכשיר: למכשירי השמיעה השונים יש מגוון של הגדרות אותן יש להתאים אחת לזמן מה. עם הצפצופים החלו לאחרונה יכול להיות שההגדרות הקודמות כבר לא מתאימות לכם בשלב הזה ושיש לבצע כיול מחדש. צרו איתנו קשר בהקדם וננסה לעזור לכם להתאים את הגדרות המכשיר טלפונית בשלב הראשון. כמובן שבמידה ולא נצליח להדריך אתכם דרך הטלפון נשמח להגיע ולספק לכם תמיכה טכנית.
  • צעד שביעי: במידה ועברתם על כל הצעדים הקודמים, קיים סיכוי כי ישנו פגם או תקלה במכשיר השמיעה שלכם. במקרה כזה עליכם לפנות אלינו בהקדם על מנת שנוכל לבדוק את מצב המכשיר ולתקן אותו במידת הצורך.

צפצופים במכשיר השמיעה הנובעים מפידבק שמקורו בדליפת צלילים מהאוזן, הם ללא כל ספק דבר מעצבן מאד ואחת הסיבות העיקריות המרחיקות אנשים משימוש במכשירי שמיעה ומונעות מהם את השיפור המשמעותי הזה באיכות החיים.

מומלץ לעיין במאמרים הבאים לעזור לכם להבין השימוש הנכון במכשירי שמיעה שלכם

הסכנות מניקוי האוזניים בקיסמי אוזניים וצמר גפן
מכשירי שמיעה מחירים

סוגי מכשירי שמיעה למובגרים, מחירים, וסבסוד של קופות החולים

כך תדעו אם אתם סובלים מירידת שמיעה. ואם יש צורך להרכיב מכשירי שמיעה

אם גם אתם סובלים מרעשים במכישרי שמיעה הללו, נסו לעבור על השלבים במדריך הזה. במידה וזה לא עזר צרו קשר עם אודיו סאונד טלפוני וננסה להדריך אתכם לסדר את התקלה דרך הטלפון. במידה וגם זה לא יעבוד, אנו נגיע בהקדם ונעזור לכם לפתור את הבעיה.

[gico-faq-details]

5/5 - (1 vote)